Selekce


Autor: Kiera Cassová
Ilustrátor: Není
Počet stran: 287
Rok vydání: 2014

Pro třicet pět dívek je Selekce životní šancí. Příležitostí k útěku od života, který jim byl stanoven od narození. Být obklopena světem třpytivých šatů a drahocenných šperků. Žít v paláci a soutěžit o srdce krásného prince Maxona. Ale pro Americu Singerovou je Selekce noční můrou. Znamená to pro ni otočit se zády ke své tajné lásce Aspenovi, který je o kastu níž než ona. Nechce se jí odejít z domova a vstoupit do nelítostné soutěže o korunu. Pak America potká prince Maxona. Postupně začne zpochybňovat všechny plány, které si předsevzala - a uvědomí si, že život, o kterém vždycky snila, si už nemůže v porovnání s budoucností představit.


Můj dojem: Svět Selekce je opravdu zvláštní. Na jednu stranu pohádkový zámek s pohádkovým princem, na druhou země po válce s elektronikou a dopravními prostředky. Opravdu mě to překvapilo. Čekala jsem místo, které je podobné středověku - bez elektřiny. O to je ale příběh zajímavější.

O Americe jsem si dlouho nemohla vytvořit ,,obrázek". Ze začátku se chovala sobecky, ale chápala jsem ji. Později jsem si ji oblíbila. Přirostla mi k srdci především kvůli jejímu vtipnému chování. Ve všem dokázala najít něco pozitivního a pomoci ostatním. Myslím, že America se v průběhu Selekce hodně změnila.

Aspena jsem neměla ráda už na začátku. Jeho chování jsem naprosto nechápala. Jsem ráda, jak se America zachovala na konci.

Princi Maxonovi není co vytknout. Snad každý si ho musel oblíbit. Naprosto elegantní za každé situace.

Kniha je psána v první osobě a čte se rychle. Příběh sám o sobě je dost předvídatelný, ale na léto jako stvořený. U těchto knížek hodnotím spíše čtivost a vtipnost, protože young adult knížky končí většinou štastně, což mi vůbec nevadí.

Hodnocení: 10/10


Původní datum vydání: 4.7.2016


0 komentářů