Mé dětské knižní lásky #3



Ahoj. Po delší době Vás opět vítám u dalšího dílu Mé (dětské) knižní lásky. Tentokrát bude o knížkách, které jsem četla hlavně od třetí až do páté třídy. Jak asi víte, převážně čtu fantasy a young adult. Tyto žánry jsem ale objevila až kolem páté až šesté třídy. Předtím pro mě existoval svět dětských detektivek. A o mých dvou oblíbených autorech bude tento článek.



Moje úplně první detektivka byla Čarodějova věž od Thomase Breziny. A chytla mě tak, že jsem si postupně kupovala další a další. Tato série vypráví o čtyřech kamarádech, kteří se v každém díle přichomýtnou k nějaké záhadě a snaží se ji vyřešit.
Thomase Brezinu mám moc ráda a podle mě jsou jeho knížky skvělé. Dnes už sice detektivky nečtu v takové míře, ale občas si nějakou vezmu a je úplně jedno, zda už jsem ji četla. Čtyři kamarádi v akci mě baví stále.


Thomas Brezina napsal spoustu detektivních sérií. Třídílná série Hafani 001 mě sice nebavila tak moc jako Čtyři kamarádi v akci, ale stále si myslím, že je dobrá. Ať už jsou to Hafani 001 nebo Klub záhad, příběhy jsou mnohem nereálnější než u Čtyřech kamarádů. U obou sérií může čtenář svým způsobem ,,řešit" záhady s hrdiny pomocí otázek v příběhu. To se mi na nich tak líbí.


Druhým autorem, v tomto případě autorkou, je Enid Blytonová. Tu jsem začala číst později než Thomase, proto mám doma pouze některé díly ze sérií, jelikož jsem v této době začala chodit do knihovny a velkou část jejích knih jsem měla půjčenou.
Opět mohu jen doporučit. Jak u Enid, tak u Thomase jsou příběhy akční, dobrodružné, vtipné a plné přátelství.

Enid Blytonová a Thomas Brezina patří mezi mé oblíbené autory a jak už jsem psala, je jedno kolik mi je, jejich knížky mě baví stále.


Původní datum vydání: 27.7.2017

0 komentářů