Krutá krása


Autor: Rosamund Hodgeová
Ilustrátor: Není
Počet stran: 256
Rok vydání: 2018

Již od narození byla Nyx zaslíbená krutému vládci svého království. A také už od narození trénovala, jak ho zabít. V den svých sedmnáctých narozenin odchází do paláce, aby se provdala za netvora. A má jasný plán, zabít ho a ukončit jeho devět set trvající vládu. Ovšem panovník ji od samého začátku překvapuje a přitahuje a jeho sídlo není tím pochmurným místem, o kterém jí rodiče vyprávěli. Ovšem aby zůstala loajální své rodině, stejně ho musí zabít! Anebo ne?


Můj dojem: Po Kruté kráse jsem pokukovala, už když vyšla v zahraničí. Kdo by taky ne, grafické zpracování je naprosto úchvatné. A tak jsem neváhala ani vteřinu a hned po vydání u nás jsem běžela do knihkupectví, abych si ji koupila. Stojí ale opravdu zato?

Nutno říci, že knížka, nebo spíše knížečka, je velmi tenká. Nemá ani 300 stránek, ale i přesto jsem měla ze začátku trochu problém se do příběhu dostat. První dvě kapitoly mě téměř nebavily. Byly strašně popisné, přímé řeči po skrovnu a k tomu hrdinka, která se stále lituje. Navíc jsem si musela zvyknout na svět, který mi tak úplně nesedl. Byla jsem v celku překvapená nad tím, že se příběh odehrává v antickém Řecku a do toho všeho jsou zamíchaní bohové a hermetická umění. Krásku a Zvíře miluju, a tak jsem si řekla, že tomu dám ještě šanci a třeba se to zlepší.

Rozhodně nelituju toho, že jsem počkala. Části, kdy se Nyx, hlavní hrdinka, pošťuchovala s Laskavým pánem, mě bavily hodně. Nechyběl tomu vtip, ale rozhodně bych jich dala do děje víc. Samotná hrdinka není totiž nic moc. Možná to patří k jejímu věku, v knížce je jí teprve 17, ale i tak bylo její chování a rozhodování strašně nevyrovnané. V jednu chvíli se chová tak, ve druhé zase jinak. Pak se zase lituje, je dětinská. Zato Laskavého pána jsem měla ráda.

Nemůžu říci, že by mě konec zklamal, protože ani teď ho tak docela nechápu. Z velké části mi knížka přišla překombinovaná, ale ještě to nebylo tak, že bych se v ději ztrácela. Ale konec? V hlavě jsem si říkala: Jako co to je? Tohle je konec?

Celkově hodnotím knížku jako průměr. Neurazí, ani nenadchne. Nechci říkat, že je vyloženě špatná, protože se spíše přikláním k tomu, že se mi líbila, ale pokud nemáte rádi Krásku a Zvíře, myslím si, že Vás nezaujme. Příběh Vám nejspíše bude připadat příliš klišoidní a předvídatelný. Ale pokud chcete knížku zkusit, přečtěte si nějakou ukázku a třeba Vám autorčin styl sedne.

Hodnocení: 5/10


Původní datum vydání: 11.7.2018


0 komentářů