Růže a dýka


Autor: Renée Ahdiehová
Ilustrátor: Není
Počet stran: 424
Rok vydání: 2017

Čím temnější nebe, tím jasnější hvězdy.

Jsem obklopená ze všech stran pouští. Jsem vězeň písku a slunce. A už nemůžu věřit ani své rodině.

Chorásán se ocitl na pokraji války a Šeherezáda kvůli temné kletbě opustila královský palác a i svou lásku, Chálida. Vrátila se ke své rodině a do bezpečí. Brzy ale zjistí, že už nemůže věřit ani svým přátelům a že ji vězní lidé, které miluje. Dokáže najít způsob, jak se vzepřít hrozivé kletbě a neztratit svou velkou lásku? A je vůbec možné zabránit tomu, aby umírali další nevinní?


Můj dojem: Pomsta a rozbřesk přinesla něco, co v knížkách jen tak nenajdeme. Díky ní jsme se ocitli v exotickém prostředí plného slunce, písku a magických příběhů. A samozřejmě s pořádnou dávkou sladké romantiky. Jak bude ale kouzlo fungovat, když jsou dva hlavní hrdinové od sebe odděleni?

Abych pravdu řekla, moc ne. Kouzlo Pomsty a Rozbřesku spočívalo ve vzájemném škádlení Šeherezády a Chálida, což Růži a dýce opravdu chybí. Děj se pomalu vleče, a párkrát jsem se i přistihla, že jsem měla chuť knížku odložit a dál se s ní netrápit. Úvod, nebo chcete-li úvodní třetina knihy, a to nepřeháním, se ,,točí" stále kolem stejného problému - vztahu mezi Šeherezádou a Tárikem. Myslíte si, že už se to opakovat nebude a v další kapitole bum, je to tu znova. Děj postrádá spád a kouzelný nádech.

Od asi 150. strany jako kdyby si autorka uvědomila, jak pomalu příběh ubíhá a my se se Šeherezádou dostali dál. Už to nebylo tak nudné a zdlouhavé. Autorka děj okořenila vtipnými situacemi, akcí, napětím spojeným s tajnými výpravami a souboji. Ale teprve až poslední třetina se mi opravdu líbila, ta byla skvělá. Překvapení téměř na každé straně, nechybělo, a to jsem nečekala, ani poněkud drastičtější oživení příběhu.

Abych ale jen nezmiňovala ty špatné věci, líbilo se mi, že na scénu se dostaly i vedlejší postavy, například Šeherezádina sestra Írsa. Až v tomto díle je vidět, co vše v ní je a jak si jsou s Šází podobné. Příběh se zkrátka netočí pouze kolem Chálida se Šeherezádou, kteří byli stěžejními postavami prvního dílu, ale prostor dostane daleko více charakterů.

Stejně tak se daleko více rozvíjí podstata magie. Co to vůbec je? Jak ji lze ovládnout? Co vše díky ní lze získat? To jsou otázky, které si klade i sama hlavní hrdinka. Co mě ale trochu mrzí je, že jsem očekávala složitější podstatu samotné Chálidovy kletby.

Jelikož má tato série pouze dva díly, neočekávala jsem, že by mohl být děj tak pomalý, ale bohužel se tak stalo. I když mě závěr velmi bavil a odhalených tajemství a překvapení poskytl druhý díl více než ten první, na to, aby předčil zdlouhavý úvod, to nestačí. Růže a dýka mě velmi zklamala a nebýt špatného začátku, mé hodnocení mohlo být daleko vyšší.

Hodnocení: 5/10


Původní datum vydání: 2.4.2018


0 komentářů