Papírová princezna


Autor: Erin Watt
Ilustrátor: Není
Počet stránek: 336
Rok vydání: 2017

Ella Harperová se v prvé řadě snaží přežít. Spolu se svou přelétavou matkou se celý život stěhovala od města k městu, bojovala o přežití a věřila, že se na ni jednoho dne usměje štěstí. Po smrti matky ale Ella zůstala sama…
Dokud se neobjevil Callum Royal. Vytrhl Ellu z chudoby a odvezl ji do svého sídla, za pěti syny, kteří ji nenávidí. Bratři Royalové jsou jeden přitažlivější než druhý, ale nikdo ji nepřitahuje tak jako Reed Royal, jenž je však odhodlaný poslat ji zpátky do slumů, ze kterých vzešla.
Reed o ni nestojí. Prohlašuje, že Ella mezi Royaly nepatří.
Možná má pravdu.
Bohatství a luxus. Intriky a lži. Nic podobného Ella ještě nepoznala, a jestli má v paláci Royalových přežít, bude se muset naučit, jak být jednou z nich - a zůstat přitom sama sebou.


Můj dojem: Určitě si vzpomínáte, jaké bylo minulý rok kolem Papírové princezny pozdvižení. Na poličce mi ležela téměř celý rok a teprve letos jsem na ni dostala chuť. Nechápu, proč jsem tak dlouho čekala, protože tahle knížka mi vyrazila dech.

Všechno se začíná dít hned od první kapitoly, ne jako v jiných knížkách, které mají pomalý začátek. Nestane se tak, že byste se nemohli začíst. Věřte mi, že téhle knížce propadnete během prvních pár okamžiků. Papírová princezna Vás chytí a pustí až na úplném konci. A i pak budete litovat, že nemá ještě o několik stránek více, protože otevřený konec, jaký má Papírová princezna, je opravdu strašný. Co nejdříve si budu muset pořídit i další díly, abych věděla, jak bude příběh pokračovat.

Od knížky jsem dostala přesně to, co jsem čekala podle anotace. Papírová princezna se řadí mezi ideální oddechovky na léto. Nemusíte u ní přemýšlet a můžete jen tak vypnout a užívat si čtení. Ella je fajn hrdinka. Není naivní a chová se na svůj věk, jak bych čekala. Knížka je vyprávěná v ich formě, takže s ní prožíváme úplně všechno. Zjišťujeme, o čem si co myslí, jak vidí svět svýma očima, čeho si všímá, nebo co se jí honí hlavou. Líbí se mi na ní, že je svá i přes všechnu povýšenost ostatních a jen ta se nevzdá.

Zároveň ale i zdánlivě ,,dokonalí" Royalové mají své problémy a nejsou zase tak perfektní rodinka, jak se zvenku může zdát. Celkově je knížka dost klišoidní a z části předvídatelná, ale u Papírové princezny mi to nevadilo. Není to jen pohádka viděná růžovými brýlemi, kde jde všechno podle plánu a vše se zdá perfektní. Jak jsem již psala, při čtení pomalu zjišťujeme pravdu o životě ve vyšší společnosti, o intrikách a přetvářce. O tom, jak se která postava vyrovnává s životními překážkami a jakou daň si to na ní vybírá.

I přes svou zdánlivou jednoduchost musím říci, že Papírová princezna se řadí mezi top knížky letošního roku. Mohu ji jen a jen doporučit, protože za mě je tohle jedno velké wow.

Hodnocení: 10/10


Původní datum vydání: 16.7.2018


0 komentářů