Uvnitř mé hlavy


Autor: Francesca Zappia
Ilustrátor: Není
Počet stran: 368
Rok vydání: 2016

Co když jsem si tě vymyslela?

Alex je divná; alespoň tak ji vnímá její okolí. Přitom má jen vlasy červené jako kečup a fascinují ji živí humři v nádrži supermarketu, trpí paranoiou, že ji pronásledují komunisti nebo že jí někdo otrávil jídlo. Trpí totiž schizofrenií a plete si vlastní halucinace s realitou. Někdy jde obojí od sebe jen těžko rozlišit, jedinou její jistotou je mladší sestra Charlie a Kouzelná osmička, dětská hračka, se kterou se často radí. Pro jistotu má u sebe Alex taky fotoaparát a v případě nouze si věci a lidi fotí, aby měla jistotu, že nejsou jen jejím přeludem. Za přelud považuje nejdřív i Milese, nejdrsnějšího týpka ze školy. Nevymyslela si ho náhodou?
Proč by zrovna on měl mít o její společnost zájem?


Můj dojem: Od Uvnitř mé hlavy jsem toho moc neočekávala. Jediné, co jsem o ní věděla bylo, že ji všichni chválí. Tak jsem si řekla, proč to nezkusit. A jsem moc ráda, že jsem ji zkusila, protože jsem našla knížku, ke které se můžu kdykoli vrátit a stále mě bude bavit.

Na zadní straně knížky je napsáno: ,,Hořkosladký debutový román o síle opravdového přátelství a lásky, při kterém se budete smát". A ano, tak to také bylo.Vzhledem k věku autorky je knížka psaná stylem, který mi byl hodně blízký. Po první stránce jsem věděla, že tohle je něco pro mě. Uvnitř mé hlavy si mě získala svou vtipností, studentskou mluvou, poklidností s jakou plyne a krátkými kapitolami, což velmi oceňuju.

Alex je strašně sympatická a přátelská postava a věřím, že si ji hned oblíbíte. Opravdu se ocitáte uvnitř její hlavy a stejně jako Alex nevíte, co je reálné a co ne. I přesto, že mám Alex ráda, postavou číslo jedna byl pro mě Miles. Celou knížku se odkrývala jeho osobnost a stále bylo něco, co Vás překvapilo.

V knížce jsem našla i několik překlepů, ale to se občas stane a není důvod si čtení kvůli tomu neužít.

Uvnitř mé hlavy je sladké, romantické a milé čtení plné smíchu, radosti, ale i smutku, kterému nechybí ani tajemství, napětí a vtipné historky a poznámky. V Uvnitř mé hlavy najdete vše, co má správný příběh mít. Knížka je dějově dokonalá stejně jako je dokonalé její grafické zpracování. Kniha mě naprosto pohltila a já jen doufám, že u nás vyjdou i další autorčiny knížky.

Hodnocení: 10/10


Původní datum vydání: 8.5.2017


0 komentářů