Svět knihy 2018



Ahoj. Jak už jste z nadpisu poznali, i já jsem se letos zúčastnila veletrhu Svět knihy v Praze na Výstavišti. A musím říci, že jsem si to stejně jako loni stoprocentně užila. Největším důkazem toho je možná fakt, že nemám ani tolik fotek, jelikož jsem vyloženě nasávala atmosféru a na focení ani tolik nemyslela. Ale teďka už pojďme na to.


Možná to o mně nevíte, ale jsem opravdu velký ,,nervák". Prakticky mě dokáže jednoduše rozhodit téměř všechno a když se k tomu přihodí ještě můj pesimismus, stojí to opravdu zato. Být nervy bez sebe, ani zdaleka nevystihuje moji náladu. Cestou do Prahy jsme se samozřejmě nemohli vyhnout alespoň malému zakolísání. Z Českých Budějovic jsme jeli vlakem. Já moc často vlakem nejezdím, ale když už do Prahy jedu, vybírám si vždy Jižní expres. Tenhle vlak jezdí většinou na nástupiště na poslední chvíli. Tentokrát tam ale již čekal. Zní to jako totální blbost, ale i taková maličkost mě dokáže znervóznit. A jakmile začnu myslet na věci typu ,,Co když to není ten správný vlak a já pojedu bůh ví kam?", nedokážu se toho jen tak zbavit. Teprve ve vlaku mi kamarádka připomněla, že vlak má až do Budějovic výluku, proto tam čekal.
Ještě pořád si nemyslíte, že nejsem divná?


Již z dálky jsme samozřejmě viděli fronty u pokladen. Naštěstí to nebylo tak hrozné a za necelých 10 minut jsme již v rukou drželi lístky. Docela závidím lidem, co se na Svět knihy dostanou ve čtvrtek nebo v pátek. Ten klid musí být úžasný.


Hned na začátku jsme si nezapomněli projít program a zaškrtli jsme si pár besed, které bychom chtěli stihnout, ale k tomu až později. I letos byla recepce velmi hezká, lazená do Rychlých šípů. Ty koneckonců můžete vidět i na střeše výstaviště. Pokud si tedy obrázek zvětšíte a i potom možná budete potřebovat lupu. Jsem to ale šikulka na fotky, pro jsem jich nenafotila víc? Ale vraťme se zpět. Z počátku jsem si myslela, že na střeše stojí nějací lidé, teprve když jsme přišli blíže, mi došlo, že jsou to Rychlé šípy.


Jako první jsme zamířili do stánku Albatrosmedia, kde jsme se pomalu protloukali lidmi, až jsme se dostali k vytouženým knížkám (Ale to u každého stánku.). Narazili jsme i na několik cosplayerů, kteří byli opravdu úžasní. Popravdě řečeno je dost obdivuju, že v těch kostýmech vydrželi celý den. Já jsem na sobě měla letní šaty a myslela jsem, že se upeču zaživa.


Obzvlášť ve stanovém křídle bylo opravdu dusno. Na druhou stranu můžu být ráda, že to alespoň nebylo tak hrozné jako minulý rok. Postupně jsme prošli všechny stánky a pak už jsme zamířili na Humbookstage, kde jsme chtěli vidět pár besed.



Zamířili jsme na besedu redaktoři vs blogeři, která byla opravdu super a dozvěděla jsem se pár nových informací, stejně tak se mi líbila i ta o českých autorech a jak jim vyšla kniha. A na závěr jsme stihli začátek besedy s Kovym, ale to jsme už pak chvátali na vlak. Myslím si, že Humbookstage se opravdu povedla.



A co že jsem si teda koupila? Poslední díl trilogie Všem klukům, které jsem milovala, Tíhu vesmíru a Tisíc polibků, na které se velmi těším, jelikož by knížky měly být velmi dojemné, Krasojezdkyni od mé milované Jojo Moyes a Cinder a Ella od Baronetu. A na závěr encyklopedii Dějin, na kterou byla opravdu mega sleva. Co k tomu jen říci no. Tu jsem tam prostě nemohla nechat.

A pokud se chystáte na příští ročník Světu knihy, nezapomeňte doma plnou peněženku, velkou dávku trpělivosti a obrňte své nervy proti davům lidí.


Původní datum vydání: 16.5.2018

0 komentářů