Knihovníček #1




Ahoj. Dneska tu mám trochu jiný druh článku. Rozhodla jsem se zapojit do Knihovníčka, který vymyslela Rodaw z Knihánkova. Cílem tohoto projektu je sjednotit booktubery a knižní blogery, tedy celou knižní komunitu. Tento týden je téma Moje čtecí rutina. Určitě se podívejte na Týden s knížkou, kde najdete bližší informace o Knihovníčkovi nebo mrkněte na facebookovou stránku Knihánkova či Hledám své místo na Zemi.
Nebudu to dál zdržovat a jdeme na to.



Začnu asi místem. Já nejsem ten typ knihomola, co by měl jedno ,,speciální" místo na čtení. Dokážu číst ve škole, když se třeba zkouší nebo máme přestávku a tak, ale pokud jsem doma, nejčastěji čtu ve svém sedacím ,,pytli". Dříve jsem hodně četla i u stolu, ale z toho mě dost často bolely záda, což se mi teď už nestává. Neříkám, že si u stolu nikdy nic nečtu, ale většinou jen pokud vím, že u toho neprosedím celou hodinu - když mám například 10 minut a pak někam jdu.
Zásadně nečtu v posteli. Ano, já jsem ta výjimka potvrzující pravidlo. Neptejte se mě proč, já opravdu nevím. 
Samozřejmě v létě chodím číst i ven.
Co se týká dopravních prostředku, tak do školy MHD ani vlakem nejezdím, tudíž v nich ani nečtu. Logicky. Když jedeme autem na dovolenou nebo s rodinou na výlet, knížku nečtu také, jelikož se mi v autě při čtení dělá od malička špatně. A je jedno jestli je to knížka, časopis...
Pokud by se někdo divil, proč mám knihovnu tak prázdnou, tak ta knihovnička je poměrně nová a ostatní knížky mám v ještě jedné, menší.


Jak už jsem psala, někdy čtu ve škole, ale nejčastěji odpoledne a večer. K tomu se také pojí jídlo a pití. Na 99% u čtení nepiju ani nejím. Ovšem to jedno procento jsou knížky, od kterých se nedokážu odtrhnout a někdy si k nim něco vezmu. To je hlavně například večeře.
Ke čtení nepiju kávu ani čaj. Teď už si vážně musíte myslet, že jsem divná. A to ještě nevíte, že si k tomu nezapaluju svíčky jako mnoho z Vás. Ale zpět k pití. Ano, není to žádný překlep. Kávu ani čaj nepiju, ale horkou čokoládu v zimě, jelikož jsem dost často nemocná, si dám ráda.


Ke čtení mám ráda klid, tudíž nečtu při televizi ani při poslouchání hudby - u té si dost často zpívám text písničky.
K jednotlivým knížkám si vybírám záložku, která se k ní hodí nejvíce. Úplně největší radost mám, když získám takovou, která je přímo k některé knížce - například Skleněný trůn na fotce.
Občas si při čtení odložím knížku, projdu se a pak zase pokračuju. Hlavně když se snažím něco ,,rozdýchat".


Doufám, že se Vám článek líbil a můžete se určitě těšit na další díl Knihovníčka, do kterého se na 100% zapojím. Už se nemůžu dočkat dalšího tématu.

Původní datum vydání: 20.4.2017

0 komentářů