Knihovníček #3



Ahoj. Vítám Vás u hodně opožděného dílu Knihovníčka. Ti, kdo mě sledují na facebooku, ví, že teď absolutně nestíhám. Nevím, jak budou v červnu vycházet články, protože mám hodně práce, školy atd.. Ale teď už pojďme na knihy, které byly zfilmované. 

Abych řekla pravdu, tento díl mi dal hodně zabrat. Hodně knížek bylo zfilmováno, ale můj problém je, že se moc na filmy nedívám. Poslední dobou se koukám jen občas a když už vidím film podle knihy, zase jsem nečetla tu knížku. Přesto mě napadlo pár filmů, které bych chtěla zmínit.


Jako první tu mám Hunger games. Každý o nich minimálně slyšel. Jako první jsem viděla filmy. První díl se mi líbil hodně a myslím si, že byl zfilmovaný hezky, druhý taky ještě šel, ale třetí díl (obě části) mě jako film vůbec nebavil. U knihy to bylo přesně naopak. Třetí díl se mi líbil hodně, ale druhý se mi trochu vlekl.
Já nejsem nějak velký fanda Hunger games, ano mám je ráda, ale to je tak všechno. Filmy mi nevadí, kouknu se na ně ráda, stejně tak si ráda přečtu někdy znovu knížky.

Hned jako další tu mám opět dystopii. Jedná se o sérii Labyrint. Opět jsem jako první viděla film (první díl) a moc se mi líbil. Pak mi kamarádka půjčila knížky a po přečtení nevím, zda bych hodnotila film stále kladně. Je hodně odlišný a co mi kamarádka říkala, tak druhý díl je úplně jiný a s knížkou toho moc společného nemá, a tak ho ani vidět nechci.
Ano, pochopím, že film nemůže být úplně totožný, ale proč knížku úplně předělávají?


Teď něco z jiného soudku. Určitě spousta z Vás četla knihu Než jsem tě poznala a líbila se jim. Ani já nejsem výjimkou. Tohle je můj knižní poklad, a tak jsem byla na film hodně zvědavá. Bála jsem se, že bude strašný, ale překvapil mě. Byl stejně dojemný jako kniha a herecké výkony skvělé. Jeden z mála filmů podle knížky, který se opravdu povedl.

Jestli čtete můj blog déle, možná Vám neunikl článek Knižní rok 2016. Právě v něm se zmiňuji o jedné knížce, která mě zklamala. Od Cesty do nekonečna jsem očekávala opravdu hodně, jelikož film je nádherný a rozhodně ho doporučuji. Na konci mě dokonce i dojal. Knížka oproti tomu byla strašně nudná a táhlá.

Na řadě je první fantasy film/kniha v tomto článku. A je to Hobit. Vím, že hodně lidí říká, že se jim film nelíbil, ale já si myslím, že se povedl. Co jsem si všimla při čtení knížky, i dost rozhovorů je totožných s knihou.

A nakonec Percy Jackson. Percy je moje oblíbená série z dětství, kterou si ráda přečtu i dnes. Co se týká filmů, moc už si je nevybavuji, jelikož jsem je viděla už hodně dávno, ale vím, že bylo dost věcí jinak, zvlášť v prvním díle. Percyho rozhodně doporučuji přečíst.

Doufám, že se Vám článek líbil. Vím, že byl kratší, ale jak jsem psala, nemám teď moc času. Těšte se na další díl Knihovníčka, který snad stihnu napsat s menším zpožděním.

Původní datum vydání: 4.6.2017

0 komentářů