iPohádka


Autor: Karel Kovy Kovář
Ilustrátor: Julie Čermáková
Počet stran: 184
Rok vydání: 2019

Co se stane, když se pohádkové království připojí k internetu? Odpověď čeká nejen za devatero horami a devatero plastem znečištěnými řekami, ale i v této knize! Buďte připraveni na vše, jen ne na tradiční pohádku. Král Bořivoj III. Připojený a jeho choť Ljuba IV. musí provdat svou dceru Amálii. Během jedné noci ale oba zmizí a nad královstvím krouží drak. Zlo se probouzí. A překvapivě úplně jinde, než by ho princezna se svými kamarádkami čekaly.


Můj dojem: Moderní pohádky všeobecně moc nemusím. Všechny ty výdobytky poslední doby mi do nich nějak nepasují a často se jedná o příběhy bez hlavy a paty. Kovyho styl psaní se mi ale u jeho předchozí knihy Ovšem líbil, a tak jsem si řekla, že iPohádku přeci jen zkusím. A jak to nakonec dopadlo?

Jak už jsem řekla, jsem zastánce klasiky. O to víc jsem byla překvapená. První kapitoly byly naprosto bombové. Smíchem mi tekly po tvářích slzy a já se ,,culila" snad u každé stránky. Občas se jednalo až o černý humor, který je mi velmi blízký. Zmínit musím Kovyho nadání na rýmy, protože slogan ,,Než-li budou hlavy sťaty, nahoď rychle dračí šaty" mě doslova položil na záda. Nudit se u téhle knížky rozhodně nebudete.

Vedle samotného příběhu knížka naráží i na situace z reálného světa, kdy ukazuje, co všechno dokážou sociální sítě, jak se díky nim dá manipulovat s lidmi i na moc masových médií. Stejně tak se nedá zapřít ani politický podtext. Příběh se sice odehrává v pohádkové říši, ale spojitost s reálným světem je očividná.

První půlka byla nad má očekávání, ale u té druhé to mírně kolísalo. Místy se příběh začal táhnout, avšak zásadní byl závěr celé iPohádky. Spletitý děj se vyřešil na pár stránkách, všechno se událo hrozně rychle a některých věcí, které se ukázaly pro konec tak důležité, si čtenář ani nevšiml. Než byste řekli švec, bylo hotovo.

Pochvalu si ovšem zaslouží ilustrátorka Julie Čermáková, jejíž krásné obrázky doplnily celý příběh. Hodnotit iPohádku pro mě není vůbec snadné. Z počátku jsem byla opravdu nadšená, ovšem konec mi přišel nedořešený a malinko mě zklamal. Přesto si ale myslím, že se spoustě dětem bude Kovyho knížka líbit.

Hodnocení: 7/10



Původní datum vydání: 27.1.2020

0 komentářů