Cinder & Ella


 Převyprávění klasických pohádek se poslední roky těší velké oblibě mezi čtenáři, a přiznávám, i já je mám ráda. Velká většina retellingů se inspirovala Kráskou a Zvířetem, ale najdou se i jiné příběhy. Cinder & Ella je toho důkazem. Tentokrát se jedná o nesmrtelnou Popelku.

Vydáme se přímo do záře reflektorů, na červené koberce a před objektivy fotografů, kde vznikají ty nejsladší komedie, nejdivočejší honičky po silnicích, policejní přestřelky a místa z cizích světů. Hollywood se představí v plné kráse. A taková je i knížka. Přestože už po přečtení anotace víme, jak celý příběh skončí, těšíme se, že nás knížka nezklame a užijeme si ji. Stejně jako ve filmových trhácích i v této knížce se najdou místa, kterým jde jen těžko uvěřit. Jak velká by to musela být náhoda, aby se něco takového opravdu stalo? Nijak mi to ale nevadilo. Čtení jsem brala hlavně jako odpočinek a relax. Konec konců, proč se jednou neponořit do krásného snu, kde všechno dopadne tak, jak má.

Hlavní hrdina Brian, chcete-li Cinder, je přesně takový, aby si ho zamiloval úplně každý. Hezký, extrémě sexy, sebevědomý, ale přesto hodný. K tomu vlastní Ferrari a je jedním z nejžádanějších herců současnosti. Uznávám, občas jsem si říkala, jestli to už není trochu příliš. Nechybí ani ,,Popelčiny" nevlastní sestry. A tahle dějová linka podle mě stojí za to. Kapitoly jsou psané z pohledů obou hlavních hrdinů, a tak můžeme vidět svět Ellininýma očima. Všechno je pro ni nové, okolí ji soudí a k tomu se doma necítí vítána. Postupně čím dál víc pronikáme do příběhu a do charakterů postav. Autorka se zaměřuje i na rodinné vztahy a společnost. Společně s Ellou se snažíme smířit s minulostí a vrátit se zpátky do přítomnosti.

Pohledem Briana zase nakoukneme do stinného zákoutí Hollywoodu, který je často idealizován. Ne vždycky je všechno tak růžové, jak se může zdát.

Cinder & Ella je skvělá oddechovka. Přečtenou jsem ji měla za pár dní, jelikož autorčin styl psaní mi vyloženě sedl. Ani hrdinové nejsou špatní a u příběhu jsem se i zasmála. Nemůžete čekat nic akčního se zvraty, ale hledáte-li sladkou třešničku na dort, tahle knížka určitě není špatnou volbou.

Hodnocení: 8/10


Autor: Kelly Oram
Ilustrátor: Není
Počet stran: 375
Rok vydání: 2018

Anotace
Ellin život není žádná pohádka. Před necelým rokem ztratila matku při autonehodě, z níž sama vyvázla vážně zraněná. Svého otce léta neviděla a teď se musí přestěhovat k jeho nové rodině. Jediný, kdo jí rozumí, je Cinder, s nímž se už roky přátelí přes internet, ale s kterým se nikdy nesetkala. Ví, že je vtipný, chytrý a stejný knihomol jako ona. Netuší však, že Cinder je jeden z nejslavnějších hollywoodských herců, který navíc hraje prince v jejím nejoblíbenějším filmu. Změní se teď konečně Ellin život v pohádku?

2 komentářů

  1. nevím, jestli by se mi tenhle typ knížek ještě líbil, ale minimálně ten námět zní zajímavě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to taková romanťárna. Jako oddechovka skvělá, ale nesmí od ní člověk očekávat mnoho.

      Vymazat