Říše bouří


Autor: Sarah J. Maasová
Ilustrátor: Není
Počet stran: 688
Rok vydání: 2017

Pro Aelin dlouhá cesta k trůnu teprve začala, ale už nyní je jasné, že bude plná zrady, nepřátelství a nevraživosti. Pokud si chce udržet korunu a ochránit své království, musí se spojit s lidmi, kteří až do teď byli nepřáteli a musí bojovat proti zlu, které se chystá pohltit celý svět. Zkáza se na ni řítí ze všech stran a jediná zoufalá možnost, jak přežít, je obětovat to, co miluje nejvíce na světě.


Můj dojem: V době, kdy většina z Vás už má jistě přečtenou Věž úsvitu, jsem se já teprve dostala k Říši bouří. Od Sarah J. Maas jsem měla tedy téměř rok pauzu a dost jsem se obávala, zda jsem nezapomněla některé detaily z jejích předchozích knih.

Řekla bych, že Říše bouří odpovídá na některé otázky z předchozích knížek. Dovídáme se, proč se kdo jak rozhodoval, proč kdo zemřel, ale jeví se tu i minulost samotné Eleny a Gavina a klíčů Sudby. Pokud jste tedy ještě nečetli Krvavé ostří, povídkovou knihu k sérii, neměli byste se do pátého dílu pouštět. Je naprosto nezbytné, aby jste měli již tuto knížku přečtenou, protože, nechci spoilerovat, ale pár postav z povídek se objeví i v Říši bouří a vy byste nevěděli, o koho jde a co v minulosti s Aelin zažil. Všechno do sebe krásně zapadne.

Oproti ostatním dílů bych ale měla pár připomínek. Nemusím snad připomínat, že knížka je opět plná akce, napětí, odhalení, scén, při kterých se tiše uculujete a smějete, a milostných scén, to už beru u Sarah J. Maas jako samozřejmost. Ze začátku mi trochu vadilo, že série se mění v takový ten typ, že skupinka hrdinů cestuje a přitom řeší pár problémů. Na rozdíl od Královny stínů mi přišlo, že Aelin už ani tolik neintrikuje, pokud to tak můžu říci. Pořád je prohnaná a svoje plány si nechává pro sebe, do doby, kdy čtenáři vše vysvětlí a odhalí, ale je toho podstatně méně než v předchozí knize. A posledním problémem bylo to, že v Říši bouří se najednou všichni párují. Autorka prostě nemůže nechat nějakou postavu samotnou. V některých případech mi to nevadilo, přiznejme si to, je to jeden z důvodů, proč tuhle sérii čteme, ale později mi toho přišlo až moc.

V pátém dílů dostávají mnohem více prostoru ostatní postavy, jako například Elide nebo Lorcan. Přibude i několik málo postav nových, ale mnohem více se autorka zaměřuje na postavy již existující. A tak se dostávám k dalšímu malému ,,mínusu". Dříve to bylo tak, že postavy byly dobré i zlé zároveň. Měly své kladné stránky, ale stejně tak i ty stinné. Ale v Říši bouří? Přijde mi, že se všichni rozdělili na klaďase a záporáky.

Na druhou stranu musím přiznat, že konec je opravdu překvapivý. Můžete si tak klást otázku, jak celá tahle série skončí, protože závěr celé Říše bouří opravdu stojí za to.

I když jsem převážně psala o záporech, nechci tady pátý díl nijak zásadně kritizovat. Je to Sarah J. Maas, čte se to samo, knížka je plná dokonalých, zejména mužských, hrdinů, které milujeme, baví nás číst o jejich škádlení. Jak už jsem psala, Říše bouří je plná dobrodružství a to, že o tom tady tak moc nepíšu, neznamená, že by tam nebylo. I přes veškeré své stinné stránky se mi Říše bouří líbila a už se nemůžu dočkat dalších knížek od této skvělé autorky.

Hodnocení: 9/10


Původní datum vydání: 26.6.2018


0 komentářů