Na lovu


Autor: Meagan Spoonerová
Ilustrátor: Není
Počet stran: 328
Rok vydání: 2018

Když se Kráska vydá na lov Zvířete…

Kráska zná tajemný les lépe než kdokoli jiný. Cítí ho ve své krvi. I když vyrostla mezi šlechtici daleko od lesa, ví, že temný hvozd skrývá tajemství, která dokáže odhalit jen pravý lovec. Když její otec přijde o všechno jmění a Jeva se musí společně se sestrami odstěhovat pryč z města, uleví se jí. Uprostřed divočiny se nemusí přetvařovat a usmívat se na bohaté dámy - nebo se vdát za bohatého šlechtice….
Ale ve chvíli, kdy v lesích zmizí při lovu její otec, nemá Jeva na vybranou - musí ho najít. A jediná cesta vede po stopách stvoření, které se otec snažil ulovit. Přes varování sester se vydává do lesa a stopuje Zvíře až do jeho království - zakletého údolí, zničeného zámku a světa plného stvoření, o kterých slyšela pouze v pohádkách. Do světa, který ji může zničit, nebo spasit.
Zbývá jen jedna otázka. Kdo přežije tento lov: Kráska, nebo Zvíře?


Můj dojem: Jste milovníky pohádky o Krásce a Zvířeti? Máte rádi retellingy? Pokud ano, knížka Na lovu by Vám rozhodně neměla uniknout. Vydáte se s ní až do daleké Rusi, do jednoho malého městečka, kde žije naše hlavní hrdinka Jeva.

Čím jen začít? Hned na první pohled mě knížka oslnila. Kráska a Zvíře je moje oblíbená pohádka, tudíž mi Na lovu nesměla uniknout. Díky úžasné obálce jsem si jí všimla už dříve, když vyšla v zahraničí. Naštěstí jsem se dočkala a knížka byla přeložena do češtiny. Z grafického hlediska se jí nedá nic vytknout. Lesklá obálka celá září v knihovničce mezi ostatními. Ale i vnitřek knížky je zajímavý. Velmi se mi líbilo zpracování kapitol ze dvou pohledů, které se liší i vzhledem. Zatímco vyprávění Krásky je uhlazené a ,,klasické", stránky se Zvířetem jsou podkresleny obrazem lesa. Dobře se pak v příběhu orientujete a dokresluje to myšlenkové pochody Zvířete.

Právě kapitoly psané ze dvou pohledů se mi na začátku příliš nezdály. Nebyla jsem si jimi jistá, jelikož jsem moc nechápala smysl těch se Zvířetem. Byly příliš krátké, nic se v nich nedělo, ale když se děj rozběhl, vůbec mi nevadily. Právě naopak, velmi jsem si je oblíbila.

Příběh Krásky a Zvířete zná snad každý, proto by se mohlo zdát, že knížka nemá jak překvapit. Ano, příběh je klišoidní, hodně předvídatelný, místy romantický a sladký, ale také komický. Nechybí ani popisné části a napětí při lovu. Některé věci Vám dojdou ještě dříve, než se stanou. Přes to všechno mě dokázal překvapit. Ptáte se čím? Prostředím, ve kterém se odehrává. Většina postav z dnešních knížek žije buď v úplně vymyšleném světě, či v prostředí Ameriky. Je jen pár výjimek a mezi ně patří i Na lovu. Jeva žije se svou rodinou ve vzdálené Rusi. Pohádky nevypráví o králi a královně, nýbrž o carovi, ptáku Ohnivákovi a o dalších kouzelných bytostech. To se mi velmi líbilo. Autorka zakombinovala ruské příběhy do děje a ten tak dostal originální nádech.

Ze začátku jsem byla z knihy docela v rozpacích. Četla se velmi dobře, ale nezdála se mi příliš výjimečná. Styl psaní nebyl nijak zvláštní, dost často se opakovala slova. Všechno bylo hned vysvětleno, o hlavní hrdince jste zkrátka věděli úplně všechno a nezbylo skoro nic na postupné odkrývání.

A tak se dostávám k samotné Jevě. Co bych k ní jen mohla říci? Odvážná, chytrá, krásná, nebojácná, ale přesto neví, co chce. Když si to všechno sečtete, vyjde Vám typická hlavní hrdinka young adult knih. A Zvíře je zkrátka Zvíře. Má všechno, co se od něj očekává.

Po trochu pomalejším úvodu jsem stránky hltala po desítkách. Četla jsem a četla a najednou byl konec. Ten se mi zdál trochu ukvapený, možná bych ho více rozepsala, ale byl jiný než ostatní. Možná chtěl rozepsat, možná ne. Sama se nemůžu rozhodnout, ale v jedné věci mám jasno. Bylo mi hrozně líto, že knížka už končí.

Pro někoho, kdo nemá rád pohádky s klišé, bez nichž by nebyly tak kouzelné, může být Na lovu jen další průměrná young adult kniha. Pokud ale máte rádi Krásku a Zvíře, dejte jí šanci a věřte, že toho nebudete litovat.

Hodnocení: 8/10


Původní datum vydání: 5.3.2018


0 komentářů