Loď mezi hhvězdami


Autor: Beth Revisová
Ilustrátor: Není
Počet stran: 360
Rok vydání: 2012

Sedmnáctiletá Amy se přidala ke svým rodičům coby "zmrazený pasažér" na vesmírné lodi Universum a čekala, že se probere na nové planetě o tři sta let později. Nemohla tušit, že její spánek skončí o padesát let dříve a ona se octne ve zcela novém světě mezi hvězdami, ve světě, který si žije podle vlastních pravidel. Amy si brzy uvědomí, že její probuzení nezpůsobilo jen selhání počítače. Někdo z pár tisíců obyvatel vesmírné lodi se ji pokusil zabít...


Můj dojem: Asi každému se občas stane, že ho nějaká obálka uchvátí na tolik, že si knížku koupí domů. Sice se říká, nesuď knihu podle obalu, ale i tak nám to nedá. To byl také můj případ s knížkou Loď mezi hvězdami. No uznejte sami, ta obálka je naprosto kouzelná. Jak je to ale se zbytkem knihy?

Ano, grafickému zpracování se nedá nic vytknout. V knížce je dokonce i mapa, za což má u mě bod k dobru, protože můžete během čtení sledovat, kde se zrovna hrdinové pohybují nebo jak je celá loď Universum konstruována. To je ale bohužel asi jediná věc, kterou mohu bez připomínek opravdu pochválit.

Celý příběh mi hodně připomínal film Pasažéři. Námět je docela podobný, takže pokud máte tento příběh rádi, možná se Vám bude líbit i knížka Loď mezi hvězdami. U mě to bohužel neplatilo. Celkově jsem čekala od knížky trochu víc. Příběh se pořádně rozjede teprve až ve třetině, pokud se tedy prokoušete kapitolami plnými úvah a snů, ve kterých se téměř nic neděje. A ani pak to nemá to správné tempo. Do toho se děj dostane až na posledních 40 stranách. Na to, že se jedná o 360ti stránkovou knížku, mi to přijde dost málo.

Kapitoly jsou psané ze dvou pohledů - Amy a Syna. Bohužel ale ani to nedodalo knížce švih. Já ani nevím, jak bych Vám je popsala. Snad jen, že je to ten typ postav, u kterých si řeknete ,,Hm", ale nic víc u nich necítíte. Vůbec nic jsem s nimi neprožívala, nedokázala jsem jejich emocím uvěřit. Jediná postava, která mi přišla alespoň trochu zajímavá, byl Harley, ale ani u něj jsem se nedostala do stavu, kdy svět vidíte jeho očima a dýcháte spolu s ním.

Zejména romantická linka se dá odhadnout po několika málo stranách. I když, označení ,,romantická" berte u této knížky s velkou rezervou. Autorka s ní velmi šetřila a nenajdete jí tu víc než-li pár kapek.

Některé nápady jsou docela zajímavé. Například celá věc s Epidemií, fungováním lodi nebo vědeckými laboratořemi a genetickým výzkumem. Problém je v tom, že mnoho z hlavní zápletky je naprosto předpokládané. Ne všechno, jistě, některá úmrtí postav nebo jednotlivá odhalení, jsem nečekala, ale nebylo to nic, co by mi vyrazilo dech. Párkrát se mi na mysl kradly i myšlenky typu ,,Jak o tomhle nemůžou s jejich technologiemi vědět?".

Loď mezi hvězdami je průměrná young adultovka s jednoduchým dějem, která má sice krásnou obálku, ale příběh uvnitř už bohužel trochu pokulhává.

Hodnocení: 5/10


Původní datum vydání: 12.8.2018


0 komentářů