Mé dětské knižní lásky #6



Ahoj. Vítám Vás u závěrečného dílu série Mé (dětské) knižní lásky. A jak už jsem psala v minulé části, ukážu Vám další fantasy knihy, které jsem četla a které se mi líbily.


Elyonovu zemi jsem četla někdy kolem páté až šesté třídy. Pokud si vzpomínám, vyprávěla o dívce, která žije v městě, jež je obehnáno zdí a je zakázáno chodit ven. Pomocí této zdi jsou propojena ještě další města mezi sebou, myslím si, že tři. Hlavní hrdinka se ale touží podívat ven, do divočiny, které se obyvatelé obávají. Pamatuji si ještě, že byl do příběhu zasazen amulet, ale nevím už, v jaké části se o něm začalo mluvit a nerada bych tady spoilerovala.
Nicméně jsem tuto sérii nedočetla úplně celou. První tři díly byly skvělé. Vyprávěly příběh, který byl napínavý, hodně se v něm cestovalo a bavilo mě knížky číst. Čtvrtý díl byl dost odlišný od ostatních. Děj se přesunul do jiného prostředí a knížka mě nechytla. Vzpomínám si, že jsem ji ani nedočetla.

Teď tu mám knížky, které jsem četla v sedmé a osmé třídě. U první z nich raději nebudu psát o čem je, jelikož se jedná o třetí a závěrečný díl trilogie. Ano, četla jsem zatím pouze poslední díl. Knížka se jmenuje Tma a prázdnota a čirou náhodou jsem ji našla v městské knihovně. V tu dobu jsem nevěděla, že se jedná o sérii, ale nijak zvlášť mi to nevadilo a čtení jsem si velmi užila. Uvažuju nad tím, že až budu mít čas, přečtu si tuto sérii celou od začátku.

Další knihu bych doporučila spíše mladším čtenářům. Půlminutové horory jsou sbírka příběhů a básní, často psaných na pár stránek, někdy ani ne na jednu. Z názvu se může zdát, že knížka se line v strašidelném tónu, ale pro mě to byla především vtipná knížka. Sice jsem se u čtení nebála, ale nasmála jsem se dost. Hodně se mi líbily ilustrace a komiksy. Doteď si pamatuju jednu básničku z knížky.

A nakonec tu mám opět vtipnou sérii především pro děti s krásnými ilustracemi. Děsivé příběhy jsou spíše vtipné než děsivé. V knihovně měly pouze první a čtvrtý díl, takže jsem celou sérii nečetla, ale myslím si, že příběhy na sebe nijak zvlášť nenavazují. Obzvlášť dobře si pamatuju scénu ze čtvrtého dílu Kletba Darklingů. Knížky četla i má kamarádka a shodneme se na tom, že tyto knížky vyvolají úsměv na tváři.

A tak jsme se dostali až do dneška. Samozřejmě jsem četla i jiné knihy, ale chtěla jsem především ukázat nějaké, které za přečtení opravdu stojí a nemusí být úplně známé.

Původní datum vydání: 31.8.2017

0 komentářů