Kráska a Zvíře třikrát jinak



Ahoj. Vítám Vás u trochu jiné ,,recenze", než píšu obvykle. Dokonce bych to ani nenazvala recenze, ale spíše dojmy. Nedávno jsem četla tři knížky, které byly vydány k filmu Kráska a zvíře. Nechci psát zvlášť recenzi na každou z nich, protože za prvé by byly hodně krátké a za druhé mi přijde lepší shrnout moje dojmy do jednoho vystihujícího článku.


Jako první tu mám Krásku a zvíře: Nejkrásnější příběh. Tato knížka mě nadchla ze všech nejvíce. Osobně si myslím, že se jedná o skvost, který nesmí chybět žádnému fanouškovi Krásky a zvířete. Knížka je graficky opravdu nádherná. a to nejen zvenku, ale i vnitřek je krásně rámovaný a tónovaný do zlaté. Samozřejmě se mi líbí i fotky z filmu, které se velmi povedly, i když pár jich je rozmazaných.
Příběh jako samotný je oproti filmu hodně osekaný a hodně věcí tu chybí. Knížku bych doporučila třeba i na čtení dětem před spaním, jelikož je opravdu kraťoučká (96 stran) a písmenka má velká.

Hodnocení: 10/10


Další na řadě je Kráska a zvíře: Román podle filmu. Snad již nemusím zmiňovat, že se jedná o další výborně graficky zpracovanou knížku. Jak už název říká, příběh je skoro úplně stejný jako film. I přesto je kniha trochu jiná. Na rozdíl od filmu můžeme sledovat myšlenky různých postav - Belle, zvířete nebo sloužících. Opět se čte velmi rychle díky velkým písmenům.
Abych ale řekla pravdu, a možná se mnou někteří nebudou souhlasit, více se mi líbil film. Ano, já vím, knížka je většinou, ne-li vždycky, lepší než film, ale já si prostě nemůžu pomoct. Já jsem velký fanoušek Disney a mám velmi ráda písničky, které doprovází příběh. Ty tomu dodávají tu správnou atmosféru. A ty samozřejmě v knize být nemohou. Jako první jsem viděla film, asi jako většina, a musím říct, že se velmi povedl, na čemž mají nemalý podíl herecké výkony, které byly úžasné. Jen tak mimo: Luke Evans jako Gaston byl prostě úžasný.
Proto tedy nemůžu dát knize plný počet. Neříkám, že je špatná, ale pro mě má cenu hlavně z hlediska toho, že se jedná o příběh Krásky a zvířete.
Hodnocení: 8/10


A nakonec, jak už mnozí tuší, Kráska a zvíře: Zakletá v knize. U této knihy nastíním trochu děj.
Příběh začíná v momentě, kdy Belle dostane od zvířete knihovnu. A jako vášnivá knihomolka nemůže dopustit, aby zůstala v tak zanedbaném stavu. Při úklidu ovšem narazí na jednu podivnou knihu. Knížka Nikdy víc, jak náhle zjistí, jí poskytne únik od reality, únik od vězení a především únik od zvířete. Zde se seznámí se záhadnou hraběnkou, která jí nabídne život, ve kterém je vše dokonalé, stejně jako je dokonalé samotné Nikdy víc.
Takto nějak začíná příběh. Knížka toho nabízí mnohem víc. Podle názvu by se mohlo zdát, že velká část se bude odehrávat právě v Nikdy víc, ale opak je pravdou. Ze začátku je děj volnější a z velké části se odehrává v zámku. Což ovšem neznamená, že bych se nudila. Vtipných situací je v knize požehnaně, především když se potká Belle se zvířetem.
Jelikož je příběh ,,vsazený" navíc, doporučovala bych nejdřív vidět film, popřípadě si přečíst již víše zmiňovaný román.
Od knížky toho neočekávejte mnoho, je čtivá, vtipná, romantická, ale stále je to pohádka, takže počítejte s poměrně velkým klišé a děj není nijak moc složitý. I přesto se mi kniha líbila.

Hodnocení: 8/10


Původní datum vydání: 22.5.2017



0 komentářů