Dvůr křídel a zmaru


Autor: Sarah J. Maasová
Ilustrátor: Není
Počet stran: 720
Rok vydání: 2018

Feyre se vrátila na Jarní dvůr, odhodlaná získat informace o Tamlinových manévrech a jeho spolupráci s Hybernem. Aby to udělala, musí se zapojit do smrtícího tance podvodů - a v něm může jeden chybný krok přivodit zkázu nejen jí, ale i celému světu. Feyre čeká nesnadné rozhodnutí, komu z oslnivých a smrtících Vladařů věřit...


Můj dojem: Po dlouhém čekání konečně vyšel Dvůr křídel a zmaru. Dokáže se vyrovnat druhému dílu, který nastavil laťku hodně vysoko? Je třetí díl překvapením nebo spíše zklamáním?

Ocitáme se opět v kouzelném, ale nebezpečném světě plného víl a jiných tajemných bytostí. Oproti druhému dílu Sarah J. Maas upustila od romantických scén a zaměřila se spíše na plánování války a intriky. Romantiky je tu opravdu pramálo a jsem za to docela ráda, jelikož sledovat Feyre lačnící po pomstě je vskutku zajímavé až mrazivé. V některých věcech se může knížka zdát daleko krutější než díly předchozí, ale některé situace končí až příliš šťastně (Kdo knížku četl, určitě ví.). A to mi trochu vadilo.

Ovšem o překvapení není nouze. Nejedná se pouze o zvraty v ději, kterých je tu tedy požehnaně, ale především ohledně postav. Často jsem se ptala, jestli to už není trochu přes čáru. V jednu chvíli je postava na jedné straně, pak zase na opačné a nakonec je to úplně jinak. Na druhou stranu, aspoň se čtenář nenudí.

Jsem velmi ráda, že se do děje vrátil starý, dobrý Lucien. Nemyslím toho z druhého dílu, který byl prostě na zabití, ale ten z úplného počátku. Nic lepšího jsem si nemohla přát. Znovu hýří vtipem, nabral zpátky svou sebejistotu a nebojí se prosadit. A opomenout nemohu ani jeho žárlivost díky své družce, která je více než komická.
Do příběhu vstupují i ostatní vladaři a jsem ráda, že my se o nich můžeme dozvědět nové věci. Jak už jsem psala výše, ani u starých, ani u nových postav si nemůžete být jistí jejich postojem a záměry.
Feyre a Rhysand jsou skvělý pár, nicméně pro mě byla postava číslo jedna Nesta. Dostala mnohem více prostoru a její neoblomná a drzá povaha dělala divy.
A těšit se můžete i na nové vztahy. Některé z nich jsou předvídatelné, některé nikoliv a většina z nich zůstává otevřena i po poslední straně, takže jsem velmi zvědavá, jak si s tím autorka poradí v novelách.

Nemohu opomenou české zpracování knihy. To, že se jedná o paperback a tudíž se knížka velmi špatně drží a často se jí láme hřbet, není problém jen série Dvůr trnů a růží, ale i Skleněného trůnu. Na to už jsem si nějakým způsobem zvykla. Moc mě ale mrzí, že se v knížce vyskytovalo tolik chyb. Neřeknu, když je sem tam nějaká, to se občas stane, ale v knize jsem jich našla hned několik. Většinou se jednalo o špatný pád slova a párkrát chybějící písmenko. Opravdu mě to při čtení mrzelo.

Knížka je od Sarah J. Maas, takže nemůže být napsaná jinak než čtivě. Kdybych ji nehodnotila v rámci série, zdála by se mi nejspíše úžasná, ale jelikož mám porovnání s předchozími díly, musím říci, že mi tam některé věci vadily. I když stále považuju druhý díl za nejlepší, ani ten třetí nebyl vyloženě špatný a čtení jsem si velmi užila.

Hodnocení: 8/10


Původní datum vydání: 21.5.2018


0 komentářů