Všechny malé zázraky


Autor: Jennifer Nivenová
Ilustrátor: Není
Počet stran: 360
Rok vydání: 2015

Strhující příběh o hledání a (ne)nalézání, o lidských předsudcích a první lásce.

Theodora Finche fascinuje smrt. Violet Markeyová zase žije pro budoucnost - těší se na den, kdy dokončí střední školu a bude moct opustit rodné městečko, které jí připomíná nedávnou tragickou smrt sestry. Když se ti dva potkají na římse školní zvonice, není ale docela jasné, kdo koho vlastně bude zachraňovat.

Finch je obyčejný kluk, až na to, že trpí bipolární poruchou. Violet je obyčejná holka, až na to, že Finchovi přijde úplně neobyčejná. Ty dva svede dohromady školní projekt, jehož cílem je objevovat "krásy Indiany", a oba při tom učiní zajímavé objevy...


Můj dojem: Napsání této recenze jsem velmi dlouho odkládala. Nebylo by to z toho důvodu, že bych na ni neměla čas, ale protože jsem věděla, jak špatně se mi bude psát. Všechny malé zázraky ve mně zanechaly mnoho pocitů a věřte, že v této recenzi není zmíněna ani polovina z nich.

Je dnes ten správný den na smrt? Tak zní první věta tohoto velkého příběhu, který chytí za srdce. Celá kniha se line v takovém zasněném stylu. Někdy jsou to pouze věty, jindy i celé kapitoly, které Vás nutí zamyslet se. Jennifer Niven často do textu vkládá i citáty ostatních autorů.

Velkou váhu mají pocity hlavních hrdinů, podle mě především Finche. Dlouho jsem si neuvědomovala, jak moc mi přirostl k srdci. Obě postavy, tedy Finch ani Violet, nejsou dokonalé a dělá je to mnohem uvěřitelnější. Autorka ukazuje i na některé negativní vlastnosti lidí, přetvářky atd.. Střídají se zde krátké kapitoly vyprávěné z pohledu Finche a Violet a Vy tak víte, jak uvažují, o čem přemýšlejí a co si myslí o ostatních. Někdy jsou kapitoly psané nejjasněji a popisují ,,pouze" pocity a proudy myšlenek. A podle mě to knize ještě více přidává na hodnotě, jelikož jsem se díky těmto kapitolám dokázala do příběhu ještě více ponořit.

Pokud se bojíte, že by na Vás byly Všechny malé zázraky moc přecukrované, tak Vás uklidním. Knížka se v tomto ohledu dost liší od ostatních ,,young adultovek". Příběh vypráví především o přátelství, cestování, osamění a naznačuje určité otázky, nad kterými se čtenář zamýšlí spolu s hlavními hrdiny.

Všechny malé zázraky jsou čtivá knížka, která Vám zlomí srdíčko a vyvolá mnoho pocitů - smích, dojetí, smutek, úzkost, osamění... Nestává se mi často, že by mě nějaká knížka tak moc zasáhla a po jejím přečtení bych neměla slov, ale Všechny malé zázraky to dokázaly. Ještě několik dnů po posledním slově jsem byla ,,naměkko" a přemýšlela o ní. A pokud po knížce sáhnete, což byste měli, nezapomeňte si na konci přečíst i poznámku autorky.

Hodnocení: 10/10


Původní datum vydání: 21.8.2017


0 komentářů