Zámek Bojnice



Ahoj. Téměř po roce jsem se opět dostala k sepsání článku do rubriky Výlety. Tip tu tentokrát mám na jeden z nejkrásnějších zámků v celém Slovensku. Co všechno nabízí? A jaké trable se mi staly? O tom všem se dnes dočtete.


V okolí romantického zámku Bojnice jsem se cítila jako v pohádce. Nádherná architektura, upravené cestičky a atmosféra, která na Vás dýchá ze všech koutů a stěn. Co Vám budu povídat. Pro někoho, kdo miluje historii, je tohle jeden z těch zámků, které si nemůže nechat ujít. Přilehlý park jsem bohužel nestihla projít, jelikož hned po prohlídce začala prudká bouřka a všichni jsme měli co dělat, abychom se dostali někam pod střechu.


K naší smůle jsme se na zámek vydali v jediný den v měsíci, kdy je vstup zdarma. A jak se dalo čekat, přitáhlo to davy turistů. Upřímně, kdo nemá pořádnou dávku trpělivosti, nejspíše by to nezvládl. K zámku jsme dorazili pár minut po jedenácté a na prohlídku jsme se dostali až kolem tři čtvrtě na dvě. K tomu ještě sluníčko pražilo o sto šest. Ovšem za sebe mohu říci, že to stálo za to.


Při prohlídce se projdete od jeskyně, kudy protéká čistá říčka, přes tři nádvoří i se schody pro koně, až po salóny a ložnice. Pokoje jsou krásně vymalované, nábytek nádherně vyřezávaný se všemi ornamenty a za zmínku stojí i stropy. Zejména ten s tvářemi andělíčků ze zlata mě zaujal. Ze shora se na Vás tváří přes sto andělských tvářiček a každá má jiný výraz. Některé místnosti se využívají i ke státním záležitostem nebo ke svatbám.


Bojnický zámek je jednou z největších turistických atrakcí na Slovensku a to po právu. Pokud se tedy rozhodnete tuto krásnou památku navštívit, a já Vám to vřele doporučuji, obrňte své nervy proti davům turistů a stánkařům, kteří nabízejí různé hrnečky a magnetky v celém okolí zámku.

Původní datum vydání: 15.8.2018

0 komentářů