Svět knihy 2019



Stejně jako předchozí dva roky jsem s kamarádkou navštívila veletrh Svět knihy. Ve čtvrtek a v pátek svítilo krásně sluníčko, pěkné počasí ale na víkend nevydrželo. Ani to ale neodradilo tisíce nadšenců do knížek.


Už tradičně jsme nejprve zamířili ke stánku Albatrosu. Nenechte se zmást fotkou, takhle poloprázdno tam rozhodně nebylo. Přesně naopak. Dostat se k fantasy a k young adult byl téměř nadlidský úkol. Na veletrhu jsem si chtěla pořídit Nikdynoc, Dopisy ztraceným a jako fanoušek Krásky a Zvířete i Temné a osamělé prokletí. K mé smůle byly všechny vyprodané. Ale tak co, můžu si je objednat později. Ze stánku jsem si tedy odnesla jen komiks Pupíky pro ségru a Zradu vítězů, druhý díl ze série.


Stejně, a možná ještě více, bylo nadupáno ve stánku Euromedia. Na léto jsem si koupila Možná jednou, mou druhou knížku od Colleen Hoover a ve slevách jsem našla ještě Jen jeden den a Jen jeden rok. Z těch jsem měla velkou radost. Chtěla jsem si je přečíst už dříve a za 60 Kč jsem je tam nemohla nechat. Mou sbírku Jojo Moyes pak ještě doplnilo Zakázané ovoce a Poslední dopis od tvé lásky. Určitě si je užiju stejně jako předchozí knihy od této autorky.


Špatné počasí mělo ale i kladnou stránku. Ve druhém křídle se konečně dalo dýchat. Hurá! Od Hostu jsem si koupila Ve stínu hvozdu a co jsem ve vlaku koukala do edičního plánu, máme se na co těšit. Kromě 3. dílu Naslouchače jsem si všimla i pár zajímavých a originálních fantasy.


Humbook stage se letos přesunula a nebýt deště, byla by naprosto ideální. S kamarádkou jsme stihli i kus besedy o cestování a musím říct, že to byla vážně sranda. Doufám, že Humbook stage bude i na dalších ročnících. Je to super zpestření programu.


A na závěr, hledáte-li místo, kde se nebudete mačkat a kde se můžete nadechnout, zkuste horní terasu, kde se dá vyjít i ven. Moc lidí tu nebývá a je tu klid. Tedy aspoň takový, jaký na veletrhu jde najít.

Byli jste na veletrhu Svět knihy? Jaké knížky jste si přivezli?

Původní datum vydání: 14.5.2019

0 komentářů