Eleanor a Park


Autor: Rainbow Rowellová
Ilustrátor: Není
Počet stran: 335
Rok vydání: 2014

Romance ze školního prostředí, neobvyklá je v tom, že hlavní hrdinka není nejkrásnější holka na škole a její milý není nejúžasnější borec; ona je obyčejná, trochu při těle, on nenápadný kluk s částečně asijskými předky. Jejich zvolna se vyvíjející vztah překvapí je samotné a je líčený tak, že když se poprvé vezmou za ruku, připraví to o dech je i čtenáře.


Můj dojem: Asi před dvěma roky jsem četla od Rainbow Rowell Fangirl a to byla pecka. Dokonalá oddechovka se sympatickou hrdinkou. Jak si oproti ní stojí její dřívější kniha Eleanor a Park?

Hned jako první mě překvapilo prostředí. Příběh se totiž neodehrává v dnešní době, ale začíná v roce 1986, což je super, protože jsem docela příznivec retra. Nemůžou tedy chybět kazety, komiksy ani módní výstřelky tehdejší doby. Protikladem k tomu jsou rodinné problémy nebo problémy teenagerů, o kterých knížka pojednává a které jsou stále aktuální. Sice se díky knížce přeneseme o několik desítek let do minulosti, ale stále řešíme situace, které jsou nám známé.

Jak už jsem psala, Fangirl měla tu výhodu, že Cath byla sympatická hrdinka s vlastnostmi, které má většina z nás a snadno jsme se s ní mohli ztotožnit. S tím jsem měla u Eleanor problém. Ne že by to byla nějaká nepříjemná hrdinka, které bych chtěla v jednom kuse dát pár facek, ale nedá se ani říci, že by mi přirostla k srdci. A to samé bych řekla o Parkovi. Byli fajn, ale nejde říci, že bych je řadila mezi své nejoblíbenější hrdiny. Na mě byla asi Eleanor až moc nevýrazná a bez sebevědomí, ale to už je na každém z nás.

Co musím ale zmínit, je čtivost knížky. Stránky ubíhají bleskovým tempem hlavně díky krátkým kapitolám. A když píšu krátkým, tak myslím opravdu hodně krátkým. Málokdy byly delší než tři, čtyři stránky. Se čtivostí se prolíná i vtipnost a romantika. Elenaor a Park je ideální pro někoho, kdo vyloženě nemusí sladké dojáky. To totiž tahle knížka rozhodně není. I když se jedná o romanci, není to taková ta klišoidní zápletka, která tlačí na pilu. Autorka do příběhu romantiku zasadila velmi chytře a určitě to není jediné dějové téma.

Eleanor a Park je stejně jako Fangirl fajn oddechovka. Nečekejte od ní nic světoborného. Jako u většiny young adultovek víte, jakým směrem se bude příběh přibližně ubíhat, ale věřte mi, že konec zas tak předvídatelný není. Je docela zvláštní. Asi bych uvítala ještě aspoň jednu vysvětlující kapitolku na závěr, ale jinak se mi líbil.

A jak dopadla Elenoar a Park ve srovnání s Fangirl? Jak říkám, Eleanor mi k srdci nepřirostla. Pak je tu pár dalších maličkostí, které nechci spoilerovat, ale za mě rozhodně Fangirl.

Hodnocení: 7/10


Původní datum vydání: 7.1.2019


0 komentářů