Divotvůrce


Autor: Sebastien de Castell
Ilustrátor: Není
Počet stran: 408
Rok vydání: 2017

Někdy vám život rozdá karty, se kterými nejde hrát. A jedinou cestou k přežití je naučit se triky! Jste-li zasvěcenci Jan'Tepu, měli byste být připraveni prokázat své magické schopnosti a stát se divotvůrcem. Jenže Kellen nezdědil žádné magické nadání a hrozí mu naprosté zostuzení. Do města však dorazí tajemná cizinka Ferius Parfax, která ho přiměje vybrat si jinou cestu. Je složitá a nevyzpytatelná, ale možná je Kellenovou jedinou nadějí.


Můj dojem: Okolo Divotvůrce bylo minulý rok obrovské knižní bum a naprostá většina čtenářů na něj pěla ódy chvály. Jestli sledujete můj blog už delší dobu, víte, že se snažím těmhle bombám vyhýbat, abych pak nebyla zklamaná. Divotvůrce má ale tak krásně zpracovanou obálku, že jsem prostě neodolala.

Divotvůrce má jednu obrovskou výhodu a tím je zpracování celého světa, ve kterém prožívají naši hrdinové svá dobrodružství. Musím uznat, že si to autor promyslel opravdu dobře. Rozdělení nejen na Jan'Tepy a Sha'Tepy, ale celkové rozdělení lidí na kmeny a národy, kdy každý má jinou kulturu a zvyky, a přátelské, či nepřátelské vztahy mezi sebou vycházejí z jejich minulosti se mi velmi líbilo a řekla bych, že je to možná největší důvod, proč mě Divotůrce okouzlil. Informace se dozvídáte po malých dávkách, takže se v tom neztratíte a pořád je co objevovat.

Ze začátku jsem se sice nemohla do Divotvůrce dostat, samé městské potyčky, ale asi po 150 stranách jsem se s ním sžila a kdybych nemusela přestat, abych dělala i něco jiného než čtení, dočetla bych ho na jeden zátah.

Divotvůrce je po delší době na poli dnešní fantasy něco jiného. Neprůbojnou hrdinku, která nakonec odhalí své zkryté nadání, vystřídal Kellen, kluk, který musí svou chytrostí dohánět to, na co ostatním stačí pouhá magie. Milostné trojúhelníky vystřídaly zrady v rodině i v přátelství, souboje a pouliční šarvátky, při kterých se autor nebojí zabíjet a karty, co dokáží změnit svět.

Jednoznačně nejlepší postavou celého Divotvůrce byla Ferius. Samozřejmě kočkoveverky byly také skvělé svým drzým způsobem, ale u Ferius jsem si dokázala živě představit každý detail. Každý její pronikavý pohled, každou drzou, sarkastickou poznámku i její tajuplnost a ležérnost. Byla tak uvěřitelná, že se mi všechny scény, ve kterých hrála svou roli, míhaly hlavě, jako bych je měla přímo před očima. U Kellena bych řekla, že si během knížky prošel malým vývojem. Není to špatný hrdina, ale něco mu ještě chybí. Nějaké jeho kouzlo osobnosti. I tak jsem opravdu zvědavá, jak si povede v dalším díle.

Když to tedy celé shrnu, Divotvůrce se mi líbil a rozhodně vám ho doporučuju. Plný počet mu ale dát nemohu právě kvůli delšímu rozjezdu, ale jinak je takřka bez chyby a jak jsem již psala, jestli chcete zkusit něco odlišného, jděte do něj.

Hodnocení: 8/10


Původní datum vydání: 19.7.2018


0 komentářů