Navždy s láskou Lara Jean


Autor: Jenny Hanová
Ilustrátor: Není
Počet stran: 296
Rok vydání: 2017

Lara Jean zažívá ten nejlepší maturitní ročník, který si dívka
může přát. Je bláznivě zamilovaná do svého přítele Petera, její táta se znovu žení a Margot se vrátila na léto domů z vysoké. Ale i když je tak šťastná, něco se bude muset změnit… Zatímco Lara připravuje otcovu svatbu, nemůže již přehlížet velká rozhodnutí, která bude muset udělat. Kam půjde na vysokou a co to bude znamenat pro její vztah s Peterem? Už viděla, jak se kvůli tomu trápila její sestra, a nechce zažít totéž. Nyní by měla jít na vysokou i Lara a opustit nejen svou rodinu, ale možná i přítele, kterého miluje. Když jí ale srdce a rozum radí něco jiného, pro co by se měla rozhodnout?


Můj dojem: Lara Jean už ušla kus cesty a její dobrodružství se pomalu chýlí ke konci. Pokud jste četli recenzi na druhý díl P.S. Stále Tě miluju, tak víte, že se mi líbil stejně jako úplný začátek trilogie, ne-li o malinko více. Série Všem klukům, které jsem milovala nastavila laťku dost vysoko, aspoň co se ideální oddechovky na léto týče. Jak si povede závěrečný třetí díl?

Navždy s láskou má stále to, co je u téhle série typické a co ji charakterizuje. Lara Jean je stále zamilovaná až po uši do Petera a celý svět kolem ní se zdá idilický. Teď přichází to velké ALE. Kam se podělaly romantické scénky? Hlášky a vtipy mezi postavami? Stránky ubíhají jedna za druhou, Jenny Han umí opravdu psát tak, že se knížka čte sama, ale už to nemá to kouzlo. Já osobně si dávám lepíky na zajímavé, komické nebo sladké scény, ale v Navždy s láskou Lara Jean jich rozhodně nemám tolik, jako v předchozích dílech.
I na základě anotace můžete rovnou říci, jak to celé skončí. Nic jiného totiž ani ve třetím díle není. Pečení, pečení, párty, večírky, plánování svatby a překvapivě opět pečení. Nic proti sušenkám, ale tentokrát mi to přišlo už trochu přes čáru. Děj se tím ze začátku dost natahuje a teprve pak se to rozjede, alespoň do té míry, co u oddechovky čekáte.

Jak jsem neměla Margot ráda na začátku, tak ji nemám ráda ani na konci. Asi je to jen můj osobní problém, ale přijde mi strašně nesympatická. Můj názor na ni se nezměnil ani po dočtení třetího dílu. Tentokrát si vedle nesympatičnosti připsala ještě odtažitost. Od Lary bych možná čekala trochu větší posun za celou sérii. Je o dva roky starší než na začátku a přitom se chová téměř stále stejně zbrkle. Asi to není úplně hrdinka mého gusta. To se ovšem nedá říci o Peterovi. Ve druhém díle se mi dost zprotivil, ale tady je absolutně k sežrání. K tomu není, co říct. Pozorný, roztomilý a naprosto úžasný Peter Kavinsky.
Na druhou stranu se mi líbilo, že je ve třetím díle ukázán i osud ostatních postav. Co všechno plánují po střední a kam je život zavede. I když ne každou postavu jsem měla ráda, vím, že se mi po nich bude stýskat. Lara Jean, Peter, Chris, John i malá Kitty.

Všem klukům, které jsem milovala je rozhodně jedna z nejlepších sérií na léto, která splňuje všechno, co od takových knih čekáte. Ač mě to moc mrzí, kvůli, nebo spíše díky vysoké kvalitě předchozích dílů, byl pro mě ten třetí nejslabší z celé série. I tak ale musím říci, že se mi četl lehce a rozhodně se do něj pusťte, ať víte, jak to celé s Larou Jean dopadne.

Hodnocení: 7/10


Původní datum vydání: 25.7.2018


0 komentářů