Odvrácená tvář lásky


Autor: Colleen Hooverová
Ilustrátor: Není
Počet stran: 288
Rok vydání: 2016

Neptej se na minulost a nepočítej s budoucností... Dvě jasně daná pravidla. Jak dlouho ale můžou fungovat v lásce?

Když se vysokoškolačka Tate Collinsová na čas přestěhuje ke svému staršímu bratrovi a seznámí se s jeho kamarádem, pilotem Milesem Archerem, není to rozhodně láska na první pohled. Není to dokonce ani přátelství, jen vzájemná prudká a neovladatelná touha. Miles kupodivu váhá déle než Tate, ale nakonec i on potlačí svoje zábrany. Už po prvním milování je zřejmé, že fyzicky si oba dokonale vyhovují. Oboustranná domluva zní jasně: on o lásku nestojí, ona na ni nemá čas, takže zůstanou jen u sexu. Jenže Tate brzy zjišťuje, že chce se záhadným, uzavřeným a posmutnělým Milesem prožít mnohem víc. Že chce porušit obě jeho pravidla: neptat se na minulost a nepočítat s budoucností.


Můj dojem: Tak už i já jsem si konečně přečetla něco od známé Collen Hoover. Pokud se aspoň trochu pohybujete v young adult knížkách, tohle jméno Vám není cizí. Nadchla mě ale Odvrácená tvár lásky natolik, abych dala šanci i dalším jejím knížkám?

Jak už anotace napovídá, jedná se o lovestory. Možná si teď říkáte: Co může být zajímavého a originálního na další knížce o lásce? Odvrácená tvář lásky ovšem má své kouzlo, které Vás nutí číst dál a dál. Kromě příběhu, který se točí kolem Tate a Milese, se kapitoly střídají ještě s vypravováním z pohledu Milese o tom, co se stalo před šesti lety. O příběhu Milese a Rachel (Tohle opravdu není spoiler, Rachel se objeví hned na začátku druhé kapitoly.). Jejich svět nemá jedinou chybu, ale Vy víte, že se něco muselo stát.

Co se týká postav, Tate je hodně sebevědomá a náladová hrdinka. Má i výbušnou povahu a dost často dřív mluví, než myslí. Pokud tedy mám říci něco, co v této knížce opravdu není, pak je to nuda. Miles je pravý opak Tate. Tajemný, introvert a málomluvný. Dohromady ovšem tvoří skvělou dvojici, kterou si zamilujete.

Nejvíce bych ale chtěla vyzvednout práci s textem. Ať už je to zarovnání, či velikost. U žádné jiné knížky jsem to zatím neviděla. Chápu, že teď mi asi nerozumíte, pokusím se to ale vysvětlit. Milesovi kapitoly se podstatně liší od těch vyprávěných z pohledu Tate. To, že jsou psané v přítomném čase, není až tak důležité. Nemají totiž klasické zarovnání, nýbrž zarovnání do středu stránky (V této recenzi je tak zarovnána anotace). Ze začátku si mi to četlo trochu hůře, ale jak jsem si zvykla, neměla jsem s tím problém. Právě naopak. Dostalo to svůj význam a já to beru jako velké plus této knížky.
Co se týká písma, dost špatně se mi to vysvětluje. Například slovo ,,ticho" bylo v Milesových kapitolách párkrát pod sebou od největšího po nejmenší. Moje vysvětlení je pro Vás teď nejspíše španělská vesnice, ale pokud si knížku přečtete, určitě pochopíte, co tím myslím. Možná jsou to detaily, ale mám z nich velkou radost.

Odvrácená tvář lásky se sice neřadí mezi top knížky, které jsem četla, ale má své jedinečné kouzlo. Pokud hledáte nějakou oddechovku, tato knížka je skvělou volbou. Konec mě překvapil a já si určitě časem přečtu další knížky od Collen Hoover.

Hodnocení: 8/10


Původní datum vydání: 18.7.2017


0 komentářů