Ovšem


Autor: Karel Kovář
Ilustrátor: fotky z archivu autora
Počet stran: 222
Rok vydání: 2017

Ze života za kamerou. Bez filtrů. Bez scénáře. O všem. Ve sbírce osobních příběhů, básní a fotek sdílí Karel Kovář cestu obyčejného kluka z malého města, jehož život se během pár let otočil doslova vzhůru nohama. Od téměř idilyckého dětství, přes komplikované dospívání a tragikomické vztahy, až po budování kariéry na YouTube a smíření se se svou identitou. O stránce života, která byla důsledně skryta. O rodině a snaze zůstat sám sebou. O slzách smutku, štěstí a hlavně smíchu, protože toho není nikdy dost... Jednoduše o všem!


Můj dojem: Abych pravdu řekla, knížkám od youtuberů všeobecně moc nevěřím. K nápadu přečíst si Ovšem mě přivedla až kamarádka, které se knížka moc líbila. Jak se říká, neodsuzuj, co nezkusíš. Rozhodla jsem se tedy knížce dát alespoň šanci. A jak to dopadlo?

Kovy své myšlenky podává velmi čtivě. Stránky ubíhají jedna za druhou, ani si toho nevšimnete a už jste na konci. Přitom Vám přijde, jako kdyby si s Vámi Kovy povídal v jednom ze svých videí. Není tedy divu, že se setkáte s i výrazy typu ,,Uf.", ,,Jdu na to." nebo ,,hysterák". Ovšem je napsáno hodně hovorovým stylem. Není to nijak náročná četba, řekla bych spíše krátká oddechovka s kapkou humoru na jedno, maximálně dvě odpoledne.

Grafická úprava nemá chybu. Vedle nádherných fotek musím vyzvednout i zařazení básniček do textu, příspěvků z instagramu nebo i různých zpráv z chatu. Dobře dokreslují Kovyho příběh a celkovou atmosféru. Ovšem je rozděleno do několika částí, od dětství a rodiny, přes školu až po taková témata jako je přetvářka nebo dokonalost. Mě osobně se nejvíce líbily kapitoly o cestování. Kovy v nich píše o svých zážitcích a pocitech z cest, které jsou často velmi vtipné. Pomyslně se tak můžete přenést například do Íránu nebo Milána. Dozvíte se tedy o místní kultuře a lidech, ale i o stinných stránkách L.A.

Čtenáře, který se o českou youtube scénu nezajímá, Ovšem asi příliš nezaujme a nepřinese mu nic nového, jelikož je knížka primárně určená Kovyho fanouškům. Ačkoliv já sama nejsem nijak zvlášť velká fanynka, u čtení jsem si příjemně odpočinula. Ovšem mě nepřekvapilo, ani nezklamalo. Prostě knížka, kterou nejlépe vystihuje slovo ,,Hm." Nic víc, nic míň.

Hodnotit Ovšem je strašně těžké. Na jednu stranu si nemyslím, že by ve mě knížka zanechala nějaký hlubší dojem, ale na to, o jaký žánr se jedná, asi má očekávání splnila.

Hodnocení: 7/10


Původní datum vydání: 22.10.2018


0 komentářů