Knižní rok 2018



Rok 2018 z pohledu blogu nezačal vůbec slibně. V lednu vyšly pouhé dva články, pak dlouhou dobu nic a aktivní jsem opět byla až od půlky března. Ach jo. Doufejme, že letos se do žádné podobné psací krize nedostanu. Na druhou stranu se mi podařilo vyhrát jedno kolo ve Fotíme na téma týdne, které Vám můžu jen doporučit a určitě se zapojte, ať nás tam je co nejvíce. Teď už ale k té knižní části.

V roce 2018 se mi (opět) nepodařilo splnit knižní výzvu 50ti knih, ale blížila jsem se k cíli. Celkem jsem přečetla 48 knih a 15 306 stran, s čímž jsem naprosto spokojená, jelikož je to více než v roce 2017. Průměrně to tedy vychází asi 320 stránek na 1 knížku.

Stejně jako minulé roky bych chtěla v tomto článku zmínit alespoň krátké dojmy z knížek, na které jsem recenze nepsala. Ať už to bylo z důvodu psací krize, nebo jen z toho, že by recenze byly příliš krátké. Pohodlně se usaďte, vezměte si něco k pití a jdeme na to.


Ač mě to samotnou překvapuje, z nerecenzovaných fantasy knížek tu mám pouze 1 a to druhý díl povídek Zaklínač: Meč osudu. První díl mě bavil hodně, avšak u druhého jsem mírně v rozpacích. Svědčí o tom i fakt, že jsem ji četla několik měsíců, což se běžně nestává. Knížka se mi táhla a teprve poslední tři povídky jsem si užila.

V únoru jsme dostali zadání slohové práce, a právě kvůli tomu jsem si chtěla přečíst pár knížek z období druhé světové války. Začala jsem Deníkem Anny Frankové, který se mi četl rychle, ovšem čekala jsem od něj trochu více. I tak ale krásné čtyři hvězdičky. Dále jsem se pak rozhlédla v knihovně a půjčila jsem si Světla a stíny. Styl psaní mi sice tolik nesedl, ale bylo to zase něco jiného, protože autor byl sám letec a knížka mi dala dost nových informací. A poslední válečnou knížkou byl Stalingrad. Jak už název napovídá, hlavním tématem je bitva o Stalingrad. Tato knížka se mi velmi líbila. Všechno je v ní hezky, a hlavně srozumitelně vysvětleno a nechybí ani fotky a mapy.

Čtenářská výzva na Databázi knih mě zavedla i ke knížce Pěšky mezi buddhisty a komunisty. Ač to byl můj první cestopis, musím říci, že mě čtení bavilo. Příhody byly často vtipné a určitě si přečtu i další autorovy knihy.

A u premiér i zůstaneme. Mohu si pogratulovat, konečně jsem se přinutila zkusit něco přečíst i v angličtině. Sice to byly jen básničky, ale tak každý nějak začíná. Poezii nevyhledávám a bohužel se to potvrdilo i u Mléka a medu. Mně ta moderní poezie nic moc prostě neříká.


Mezi mé největší koníčky mimo čtení patří i fotografování a knížka 100 fotografií, které změnily svět mi hned padla do oka a musela jsem si ji koupit. Vřele ji doporučuju. Myslím si, že je velmi zdařilá. Naleznete v ní jak fotky, které někde viděli téměř všichni, tak i méně známé fotky, které ovšem také stojí za to. Oproti tomu knížka Nejvlivnější ženy naší doby pro mě byla zklamání. Něco málo Vám dá, ale je to dost osekané a moc jsem si z ní neodnesla.

I letos jsem si přečetla alespoň jednu knížku od J. Lynn a to Počkám na tebe. Tahle autorka mě nikdy nezklamala a tento díl nebyl výjimkou.

Oproti tomu Deníček moderního fotra bylo jedno velké zklamání. Asi ještě nejsem ve věku, kdy takový humor beru jako humor, ale tohle za mě jedno velké ne.

Určitě si vzpomínáte, jakou vlnu diskuze vyvolala knížka J.I.N.Á. od biatlonistky Gabriely Koukalové. Biatlon sleduji už delší dobu, proto jsem si knížku také přečetla. Určitě to byla zajímavá zkušenost, ale je dost těžké si na všechno utvořit názor, když věci vidíte jen z jednoho pohledu. Každopádně to nebyla špatná knížka a četla se mi rychle.

Těsně před koncem přicházejí na řadu komiksy. Přestože nejsem kdovíjaký fanda komiksů, v roce 2018 jsem přečetla tři. Jako první bych chtěla zmínit Pupíky - Krávovinky: Kámošky jak kráva. Není to žádná sláva, původní sérii to nesahá ani po kotníky, ale na zkrácení dlouhé chvíle ujdou. Stejné zklamání jsou pak i Kočky útočí. Ach jo. Další případ, kdy první díl byl skvělý a dalšími díly série jen klesá. A poslední komiks je všemi vychvalovaná Hilda. Čekala jsem trochu víc, ale líbila se mi a čtyři hvězdy si zaslouží.


Jak se říká, to nejlepší nakonec. A to je jednoznačně knížka Queen ve 3D. Který fanda tuhle knížku nemá doma, tak to musí pěkně rychle napravit. To je tak nádherná knížka, že to nejde ani vyjádřit. Skvost v mé knihovně.

Doufám, že se Vám článek líbil a klidně mi do komentářů napište, jaké knížky se Vám líbily za rok 2018 nejvíce.

Původní datum vydání: 5.1.2019

0 komentářů