Nouzový kontakt


Autor: Mary H. K. Choi
Ilustrátor: Není
Počet stran: 264
Rok vydání: 2018

Penny odjíždí na vysokou školu, kde nikoho nezná. Chce se stát spisovatelkou, ale její pokusy jsou více než bídné. A do toho ji stále trápí její matka, jež odmítá dospět své dceři dost výrazně znepříjemňuje život. A aby toho nebylo málo, Penny není zrovna společenský typ - nejraději by se zavřela v pokoji na koleji a jen psala a četla si. Sam je na dně. Musel přerušit školu, přespává v místnosti za kavárnou, kde pracuje za minimální mzdu, stále se nemůže vzpamatovat z rozchodu se svou životní láskou a před sebou nevidí žádnou perspektivu. Ale osudy těchto dvou osamělých duší se protnou. A jeden pro druhého se stanou nouzovým kontaktem - číslem, které použijete, když je vám opravdu zle, číslem, které vás dokáže vytáhnou i z pekla, číslem, které vás možná změní. A tak se postupně stále více a více sbližují - nejdříve po smskách a chatu, později i osobně…


Můj dojem: Nouzový kontakt je jedna z těch situací, kdy mě ke knížce přivábí obálka. Samotná knížka pak zapadla ve vlně předvánočních trháků a nebyla zrovna dvakrát dobře hodnocená. Je ale opravdu až tak špatná?

Hned na začátku si musíme říci, co od knížky čekat a nemít přehnaná očekávání. Nouzový kontakt je oddechová knížka s romantikou, při které se zasmějete i uculujete, ale dotýká se i vážnějších témat. Rozhodně nepřekypuje dějem a opravdu slouží jenom k relaxu.

Romantická linka je v knížce jasná na první pohled, nehledejte v tom nic složitého. Už tohle napovídá, že je určená nenáročným čtenářům. Ze začátku může působit až nepřirozeně rychle, láska na první pohled, ale postupně se zpomalí a zklidní. Knížku jsem četla o Vánocích, a tak mi to nevadilo. Sem tam si ráda odpočinu u nějaké jednodušší knížky a Nouzový kontakt tohle splnil.

Autorka propojila do příběhu i témata jako vztah matky a dcery, který moc nefunguje, závislosti nebo obtěžování. Nejsem si ale stoprocentně jistá, jestli se jí to úplně povedlo. Ano, příběh díky tomu působí jinak než ostatní, ale například matka Penny mi byla od pohledu, respektive od prvního písmenka nesympatická a nesnášela jsem ji. Nedokážu pochopit, jak se mohla chovat, tak jak se chovala.

Spousta lidí říká, jak byla Penny nesympatická, ale mě přišla celkem v pohodě. Stejně tak i autorčin styl psaní. Knížka se mi nečetla těžko a slupla jsem ji za pár dní. Není asi úplně pro každého, ale není ani špatná. Zkuste si přečíst pár stránek a pokud vám sedne styl, mohla by vás bavit.

Sečteno podtrženo, Nouzový kontakt se mi líbil. Fajn oddechovka, u které jsem si odpočinula.

Hodnocení: 7/10


Zdroj obrázku

Původní datum vydání: 11.6.2019

0 komentářů