Dvůr trnů a růží


Autor: Sarah J. Maasová
Ilustrátor: Není
Počet stran: 433
Rok vydání: 2016

Úžasný a mrazivý příběh na motivy příběhu Krásky a Zvířete. Když devatenáctiletá lovkyně Feyre zabije v lese vlka, odvleče ji podivný tvor do svého doupěte, které se ukáže být jiným světem. Tam zjišťuje, že únosce není zvíře, ale Tamlin - jedna z nesmrtelných bytostí, které kdysi vládly světu. Nenávist se postupně mění v lásku a Feyre musí přijít na způsob, jak zachránit tajuplný svět i svého únosce.

Můj dojem: Sarah J. Maas přenesla klasickou pohádku do nemilosrdného kouzelného světa. Do světa, kde nic není zadarmo a za všechno se platí. Autorka skvěle vytvořila říši plnou víl, temných bytostí a lidí. Všechno má nějakou spojitost. Myslím, že Dvůr trnů a růží je pouze začátek a autorka si nechává prostor na daleko rozvinutější příběh v dalších dílech.

Někomu by se mohlo zdát, že děj není tak svižný a plný akce jako ve Skleněném trůně. Právě to se mi na knížce ale tak moc líbilo. Je to něco jiného něž autorčina první série. Knížku jsem brala spíše jako oddechovku, jelikož hlavní zvraty nastanou až po polovině knížky a mezitím se stane jen pár dobrodružných scén.

Potěšila mě i maličkost v podobě mapy. Všechny knížky s mapou mají u mě malé plus. Čtenář se pak může lépe orientovat, kde se co odehrává. Musím ale podotknout, že mapa mohla být více podrobná, ale to jen taková malá drobnost.

Na princeznu v šatečkách můžete rovnou zapomenout. Místo ní je tu lovkyně Feyre, která šaty zrovna moc nemusí. Podle mě to je ideální hrdinka. Odvážná, chytrá, ale ne perfektní. Hrdinka, která se umí rozhodnout, ochránit svou rodinu, ale má i své nedostatky.

Ostatním postavám nemůžu nic vytknout. Byly skvěle vymyšlené a každá měla svůj charakter. Tamlina s Lucienem jsem si oblíbila od první chvíle. Stejně jako Rhysanda, který mě naprosto uchvátil.

V některých ohledech je ale kniha hodně podobná Skleněnému trůnu. Hlavní hrdinka má rysy podobné Celaeně a některé maličkosti jsou úplně stejné.

Na mém hodnocení to ale nic nemění, protože Sarah J. Maas má neuvěřitelný talent a všechny její knihy jsou čtivé. Dvůr trnů a růží jsem přečetla jako jednohubku, a proto hodnotím 10/10.

Hodnocení: 10/10


Původní datum vydání: 22.8.2016


0 komentářů