Vampýrská akademie


Autor: Richelle Mead
Ilustrátor: Není
Počet stran: 279
Rok vydání: 2009

Morojská princezna Lissa a její nejlepší kamarádka Rose uprchly ve smrtelném strachu z vampýrské akademie, ale po dvou letech byly vypátrány tajemnými strážci a odvlečeny zpět. Znovu se tak ocitají v obrovském nebezpečí, protože na akademii se mohou pohybovat nebezpeční Strigojové.Ti chtějí Lissu zničit, protože jako jediná dcera urozeného morojského rodu je překážkou jejich plánu na ovládnutí světa vampýrů.
Naštěstí je tady ale dhampýrka Rose, v jejichž žilách se smísila krev vampýrů a lidí, takže dokáže zlým Strigojům lépe čelit. V tajemném a ponurém světě akademie ale nebude snadné odolat všem nástrahám a zradám: Lissa bude muset opatrněji využívat svých nadpřirozených schopností, aby nepadla do strigojské pasti, a Rose se musí vzdát velké lásky, aby mohla kamarádku ochránit a za žádných okolností ji nezklamat. Jediné, nač se totiž mohou obě spolehnout, je jejich vzájemné pouto, jejich přátelství…

Můj dojem: Obrovské zklamání. Přesně to jsem si myslela na začátku knihy. Od Vampýrské akademie jsem měla velká očekávání. Prvních asi 50 stránek mě opravdu nebavila. Nemohla jsem se do ní začíst a vyloženě jsem se nutila číst dál. Velkou část na tom mělo i to, že mi chvíli trvalo, než jsem se zorientovala v pojmech jako Strigoj, Moroj a dhampýr. Přišlo mi, že na začátku těch informací bylo až moc.

Vše se ale změnilo časem. Začala se vyskytovat tajemství a otázky a rázem bylo mé zklamání pryč. Knížka mě pustila až na konci. A právě ten se mi líbil nejvíce. Do poslední chvíle jsem netušila, kdo by to mohl být.

Ve Vampýrské akademii nechybí ani milostná linka. Oběma hrdinům jsem fandila od prvního okamžiku. Ze všech postav mi byli nejsympatičtější.

Rose a Lissa mi ze začátku trochu vadily. Rose mi připadala až příliš tvrdohlavá a takový až moc velký ,,drsňák". Tak drsná, že to nemohlo být ani možné, ale po čase jsem si na ni zvykla a začala jsem ji mít i ráda. Svou část na tom odvedla už výše uvedená milostná linka. Lissa mi přišla ze začátku jako hrozný ubožák, ale časem se osamostňovala. Lissu jsem si zamilovala dříve než Rose, ale nakonec je mám ráda obě stejně.

Vampýrská akademie je přesně důkazem ,,Nesuď knihu podle obalu", protože obsah je mnohem lepší než ta příšerná obálka.

Hodnocení: 7/10


Původní datum vydání: 5.9.2016


0 komentářů