Vampýrská akademie 2 Mrazivý polibek


Autor: Richelle Mead
Ilustrátor: Není
Počet stran: 261
Rok vydání: 2010

Rose Hathawayová se topí v problémech. Její úžasný učitel Dimitrij jako by ji přehlížel, Mason ji naopak zavaluje milostnými návrhy, které ona nechce přijmout, a navíc na akademii zaútočili smrtonosní Strigojové! Škola je plná strážců, přijíždí dokonce i Rosina matka Janine. Nic z toho však nestačí, a tak se studenti i profesoři vydávají na vánoční prázdniny do Idaha, kde snad budou v bezpečí. V luxusním horském středisku mají všechno, na co si vzpomenou. Chybí jen to nejdůležitější jistota, že je Strigojové nenajdou a nezničí. Tři studenti se proto vydávají zpět do akademie, aby se Strigoji svedli konečný a vítězný souboj. Když se to dozví Rose, vyrazí za nimi, aby jim pomohla. Nemá ale nejmenší tušení, že se ocitla v takovém nebezpečí, jaké si do té doby ani neuměla představit. A jediným jejím ochráncem je Christian...

Můj dojem: Hned na začátek musím říct, že Mrazivý polibek byl lepší než první díl. Sice jenom o drobet, ale byl. Ale k tomu až později.

Kdo nečetl Vampýrskou akademii (první díl), klidně může začít až s druhým dílem. Autorka v prologu shrne téměř celý první díl a kdykoli se čtenář ocitne v situaci, kdy jedná některá z postav v důsledku dění z prvního dílu, Rose, jedna z hlavních postav, která vypráví knihu, jelikož je psána v první osobě, Vám vše objasní. Což ale neznamená, že byste si Vampýrskou akademii neměli přečíst.

Tím se dostávám k Rose. Rose opět nezklamala a díky svojí výbušné a drzé povaze se můžete těšit na chvíle, kdy při čtení budete nevěřícně kroutit hlavami. Oproti prvnímu dílu mi přišlo, že Rose pomalinku dospívá. Její rozhodování bylo rozumnější. I přesto jsem ale měla chuť jí někdy pořádně omlátit knížku o hlavu, aby si konečně uvědomila, co všechno může použít.

Do děje vstupují nové postavy, které pořádně zamíchají s dějem. Nemyslím tím, že by se děly nějaké veliké zvraty, ale způsobem, který ohrozí milostnou linku. Ale nejen tak. Celkově jsem názoru, že v Mrazivém polibku převládalo řešení vztahů nad akcí. Takže se připravte na pořádnou dávku romantiky.

A teď se dostáváme k bodům, které mi na knize vadily. Jak už jsem naznačila, akcí tu moc není. Začátek sice začal celkem slibně, ale chyběla tam zápletka, která je až na konci. Během toho se nic moc neděje.

To bych ještě snesla. Vampýrskou akademii beru jako oddechovku, u které ,,vypnu". Co ale nemůžu ,,překousnout", je anotace. Myslím si, že anotace je k tomu, aby Vás ,,přilákala" na knihu a měli jste chuť si ji přečíst. U Mrazivého polibku Vám ale téměř vyzradí celý děj. Vím, že za to kniha nemůže, ale nemůžu se přes to ,,přenést".

Dlouho jsem přemýšlela, jak budu knihu hodnotit. Na jednu stranu se tam nic moc neděje, ale konec mě překvapil opravdu moc. I když byl první díl ,,nabitý" akcí, Mrazivý polibek jsem si užila o trochu více.

Hodnocení: 8/10


Původní datum vydání: 3.10.2016


0 komentářů