Poslední aristokratka


Autor: Evžen Boček
Ilustrátor: Není
Počet stran: 243
Rok vydání: 2012

František Antonín hrabě Kostka z Kostky je potomek šlechtického rodu, žijící v New Yorku. Po pádu komunistického režimu se s americkou manželkou Vivien a dcerou Marií (III.) vrací do Čech, aby převzal rodové sídlo. Kromě zámku "zdědí" hraběcí rodina i personál: zpátečnického kastelána, hypochondrického zahradníka a kuchařku, která si ráda cvakne a občas to přežene.

Chudobný navrátilec, krkolomně navazující na slavný rodokmen, emigrantství, místní zemitost, zámek jako konkurenceschopná atrakce, kníže Schwarzenberg, zpěvačky Cher a Helenka Vondráčková, to jsou motivy, z nichž autor, profesí kastelán, upředl sérii panoptikálně komických situací. V deníku Marie III., posledního potomka rodu, nenajdete sex, násilí, vraždy ani hluboké myšlenky. Má jedinou ambici: pobavit čtenáře!

Můj dojem: Poslední aristokratka mě opravdu nadchla. Bavila mě od první stránky a natěšeně jsem se vracela k zápiskům Marie psaných formou deníku, dopisů nebo občasným rozpisem dne.

Celá rodina Kostků mi přirostla k srdci. Ať už to byl František Kostka se svojí výbušnou povahou či hraběnka Kostková s chováním městské dámy a představou zámku odpovídajícího Buckinghamskému paláci. A Marie? Řekla bych, že ta je z této bláznivé rodinky nejumírnější. I přesto mě dokázala překvapit. Jejich vlastnosti jsou sice trochu, možná trochu víc, zveličovány, ale nebýt toho, kniha by nepůsobila moc vtipně.

Autorovi se povedla napsat kniha, ve které i ten sebemenší problém končí katastrofou. Mimochodem, čtenáři nemusejí na nějaký zádrhel čekat dlouho. Nevzpomínám si na knížku, u které bych se tak nasmála. Nemohu se dočkat na druhý díl, jelikož se těším, co vymyslí Kostkovi příště.

Hodnocení: 10/10


Původní datum vydání: 15.8.2016


0 komentářů