Ve stínu Hvozdu

Ve stínu hvozdu - Naomi Noviková

Když jsem otevřela knihu Ve stínu Hvozdu na první stránce a pustila se s chutí do čtení, očekávala jsem poklidnou romantiku na motiv Krásky a Zvířete. Však to znáte, oddechové čtení, u kterého sice víte, jak skončí, ale přesto obracíte stranu za stranou. Upřímně, víc jsem se splést snad ani nemohla.

Ačkoliv je knížka na motivy pohádky o Krásce a Zvířeti, označení retelling v tomto případě není tak úplně na místě. Začátek ho sice připomíná, ale věřte mi, to, co bude následovat, neuhádnete ani v to nejdivočejším snu. Kráska zavřená na hradě? Ani omylem. S Agnieszkou poznáte zvyky poklidného Údolí, které je v neustálém nebezpečí, politikaření v hlavním městě a kdo ví, možná zavítáte i do té nejtemnější části království Polnji. 

Autorka se neštítí ani chladnokrevného zabíjení. Pletichaření nikdy nespí a touha po moci vás dovede k věcem, nad kterými zůstává rozum stát. Celý svět je výborně vymyšlen. Magie, dobrodružství, víc než pohádku knížka připomíná pravou a nefalšovanou fantasy. Nikdy nevíte, co se stane v příští kapitole. Přílišné romantiky se bát nemusíte. Kromě pár scén, které přecukrované rozhodně nejsou, tu žádná není. Ani by do příběhu nezapadala. 

Autorčin styl psaní se mi opravdu líbil. Knížka ubíhala jedna báseň, sem tam nějaká vtipná scénka. Agnieszka totiž není žádné ořezávátko. Co na srdci, to na jazyku. Její nešikovnost a zvídavost tvořily dokonalý pár. Pravda, místy byla souvětí rozvitá až moc a popisy delší, než bylo nutno, ale alespoň jsem si vše dokázala představit.

Jediné mínus tvoří snad jen to, že Agnieszka většinu situací vyřešila hned. To, co se ostatním nedařilo, ona zvládla na první pokus. Časem už to bylo do očí bijící. Nicméně konec mě nezklamal. Dočkala jsem se plnohodnotného rozuzlení a autorka nezapomněla naznačit budoucnost Polnji.

Čekala jsem sice něco naprosto jiného, ovšem i tak se mi knížka moc líbila. Ve stínu Hvozdu bych doporučila všem, kdo mají rádi fantasy s dobrodružstvím, napětím a hlavně magií. Nebudete litovat. A ta krásná obálka je už jen třešnička na dortu.

Hodnocení: 8/10


Autor: Naomi Noviková
Ilustrátor: Není
Počet stran: 488
Rok vydání: 2019

Anotace:
Agnieszka miluje své domovské údolí, klidnou vesnici, lesy a průzračnou řeku. Na hranici její domoviny však stojí zlověstný Hvozd plný zlomyslné moci, jehož stín tíživě dopadá na její život.

Aby zlé síly zůstaly v Hvozdu, spoléhají lidé z údolí na chladného a nevypočitatelného čaroděje, známého pod jménem Drak. Ten však
 za svou pomoc vyžaduje hrozivou cenu: každých deset let mu musí jít sloužit jedna dívka, která se poté už nedokáže vrátit zpátky do údolí a je z něj navždy vykořeněná.

Další volba se rychle blíží a Agnieszka má strach. Každý tuší, že tentokrát si Drak vezme její nejdražší přítelkyni Kasiu — krásnou,hodnou, statečnou Kasiu, která je vším, čím Agnieszka není. A neexistuje způsob, jak ji zachránit. Ale když Drak konečně přijde, překvapivě si vybere někoho jiného...


4 komentářů

  1. Knížku jsem přelouskala nedávno a naprosto ji zbožňuju. :) Strašně mi sedl autorčin styl psaní a líbila se mi její inspirace slovanským folklórem. Taky jsem na začátku čekala spíš romantiku ve stylu Krásky a Zvířete, ale vlastně mi vůbec nechyběla. Vztah hlavních hrdinů byl za mě naprosto reálný a dobře vykreslený a nějaká přehnaná romantika by ho leda zabila. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto se tebou souhlasím!!! Krásně shrnuto. :)

      Vymazat
  2. Na pohľad vyzerá kniha výborne, najmä upúta prepracovanou obálkou. Dúfam, že sa k nej niekedy dostanem, pretože to vyzerá ako veľmi dobré čítanie, ktoré by ma bavilo :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejen na pohled, ale i příběh je nádherný. :)

      Vymazat