Holubice a had

Holubice a had

V knižní komunitě snad nenajdete člověka, který by neslyšel o Holubici a hadu. Ne, prostě ne. Tahle knížka, která se stala druhým Humbook tipem, doslova proletěla knižním světem a poprask kolem ní začal ještě před samotným jejím vydáním. Naplnila má očekávání?

Nebudu vás dál napínat, knížka mě nezklamala. Líbil se mi autorčin svérázný styl psaní, díky kterému příběh ubíhá jedna báseň, ačkoliv je začátek trochu delší. Vůbec mi to ale nevadilo.  Sem tam autorka zmíní nějaké francouzské slovíčko, byla by ale chyba myslet si, že Holubice a had se odehrává ve Francii. Jemný nádech ve jménech a prostředí se zapřít nedá, ale jinak je svět zcela smyšlený.

Stejně jako styl psaní, své kouzlo má i hlavní hrdinka Lou. Je drzá, pro sprosté slovíčko nechodí daleko a své plány má opravdu promyšlené. Je zkrátka svá. Jedna věc se mi na ní líbila ale nejvíce. Nehraje si na hrdinku, která spasí svět a zvládne překonat jakoukoli překážku bez cizí pomoci. I přes všechnu její vychytralost si uvědomuje, že ne všechno zvládne sama. Naštěstí má své přátele, a i ty si zamilujete na první pohled.

Myslím, že už z anotace tušíte, že Holubice a had není ,,akční" záležitost. Jde hlavně o romantiku. A tu já mám ráda, zvlášť pak hate - love, jako je právě u této knížky. Řekla bych, že není nijak ,,natahovaná" ani moc rychlá, škádlení Lou a Reida, kteří jsou povahově tak rozdílní, že víc to snad ani není možné, jsem si oblíbila  hned a přiznám se, dlouho jsem se u knížky tolik neusmívala. Na pozadí sbližování se pak dozvídáte o minulosti jak Lou, tak Reida. 

Závěr knížky mě pak překvapil i nepřekvapil. Většinu zvratů jsem očekávala, ale našlo se i jedno odhalení, které mi ,,vyrazilo dech". Trochu mě mrzí, že autorka propletla příbuzenské linky tak moc. Tady už jsem si říkala, jak velká náhoda by to musela být. Na druhou stranu jsem ale očekávala, že první díl skončí úplně jinak, mnohem dříve, aby nás nechal v napětí. Jsem ale ráda, že skončil tak jak skončil - na jednu stranu nás nenechává v takovém napětí, co bude dál, ale na druhou stranu je jasné, že spousta věcí se ještě musí dořešit.

Paradoxně jsem si nejvíce zamilovala tu většinu knížky, kdy se skoro nic neděje. Lou a Reid jsou úžasná dvojice a jejich neustálé hádání mi bude chybět. Už se ale těším na druhý díl a doufám, že nám v něm autorka poodhalí další kousek skládačky k poznání světu čarodějnic.

Hodnocení: 9/10

Autor: Shelby Mahurinová
Ilustrátor: Není
Počet stran: 464
Rok vydání: 2020


Anotace
Louise le Blancová před lety uprchla od všeho, co znala, a skryla se v ulicích Cesarine. Odvrhla svou magii a začala přežívat jen díky tomu, co se jí podařilo ukrást. Čarodějnice jako Lou tady lidi loví. Bojí se jich. A upalují je. Reid Diggory zaslíbil svou duši církvi jakožto chasseur a celý život žil podle jediného přikázání: nenecháš čarodějnici naživu. Jeho cesta se s Louinou nikdy neměla zkřížit, ale zákeřný úskok je donutí k nemožnému spojení: svátosti manželství. Válka mezi čarodějnicemi a církví je prastará a Louini nejnebezpečnější nepřátelé přináší osud horší než oheň. Dívka nedovede potlačit své stále se prohlubující city ani změnit podstatu svého bytí – musí se tedy rozhodnout. A láska, ta z nás všech dělá hlupáky.

0 komentářů