Z bookstagramů: Nejlepší kniha léta

Zvuk dešťových kapek narážejících do oken, šálek teplého čaje a dobrá knížka. Léto je za námi a pochmurné počasí pomalu, ale jistě přichází. Oslovila jsem 7 bookstagramerů, respektive bookstagramerek, aby vybraly nejlepší knihu tohoto léta. Jejich tipy jsou zároveň inspirací, jakým příběhům dát letos na podzim šanci.

@evie.books: Zkáza Ďáblova akru

V srpnu jsem se konečně dostala ke Zkáze Ďáblova akru, poslednímu dílu Sirotčince slečny Peregrinové, a lidi, kteří mě znají, jistě nepřekvapí, že jej označím jako nejlepší přečtenou knihu za léto. Sirotčinec je totiž mou nejoblíbenější sérií, kterou doporučuju při každé příležitosti, a tak ani tentokrát neudělám výjimku. 😁 Téhle fantasy byste určitě měli dát šanci, hlavně pokud jste vždy chtěli prožít nezapomenutelné dobrodružství napříč časem, žít ve světě, kde jsou odlišnosti přednostmi, a ne překážkami a poznat magickou sílu přátelství a komunity. Na své si určitě přijdou i fanoušci děsivých netvorů a zvláštních dobových fotografií, které všechny knihy provázejí. Ráda poznám další fanoušky světa podivných, takže mi neváhejte napsat! Mějte se hezky a STAY PECULIAR!


@lili.darknight: A River Enchanted

Kniha má síce dlhší rozjazd a celkovo pomalšie tempo, ale úžasnú čarovno-tajomnú atmošku. Odohráva sa na záhadnom ostrove, kde medzi sebou bojujú dva znepriatelené kmene a okrem toho ich ohrozujú aj nájazdy mágie. Príbeh je krásny a postavy realistické. Je to tajomné, je to o odhodlaní, o schopnosti obetovať sa. A navyše sa tu ľudia medzi sebou rozprávajú.


@knizni_kout: Nikdynoc

Pro mě byla tohle léto nejlepší Nikdynoc. Po YA fantasy jsem dostala něco temnějšího a surovějšího, kde se nedalo počítat s ničím. Všeobecně mám ráda, když si autor pohrává s postavami tak, že se na další stránce může stát něco hrozného, a to se Kristoffovi povedlo. 😁 Také mě hodně bavil styl vyprávění. Sice mi to ze začátku trvalo, než jsme si potykaly, ale nakonec jsem si zvykla a užívala si to.
Kdo má rád temnější příběhy plné krve, nevadí mu ani věští míra sprostých slov, je tato kniha pro něj jako stvořená.

Foto: @my_fantasydream


@my_fantasydream: Dům v blankytně modrém moři

Za toto leto som mala šťastie na viacero výborných kníh. Jednou z nich bola aj adult fantasy Dům v blankytnĕ modrém moři s pozvoľným rozbehom, no o to krajším príbehom. Po dočítaní vo mne kniha o sirotinci pre magicky nadané deti zanechala hrejivý pocit, rovnako ako lúče slnka pri pobreží mora, na ktorom sa dej odohráva. A okrem toho, že ide o fantasy, kniha rieši aj lgbt tému, predsudky a strach z odlišnosti či zatváranie očí pred neprávosťou.

Skvelé čítanie, ktorým zaženiete aj chladné jesenné dni, pretože je plné humoru, vtipných dialógov a sympatických postáv. Ako bonus spomeniem, že je to samostatná kniha – takže žiadne čakanie na ďalší diel a hneď sa aj dozviete ako to všetko dopadne.


@ami.ma.fotak: Ódinovo dítě

Mojí oblíbenou knížkou přečtenou za léto se paradoxně stala kniha, která se odehrává v zimě, a tou je Ódinovo dítě od norské autorky Siri Pettersen. Jedná se o drsnou fantasy odehrávající se ve fiktivní Ymslandě a mně se neuvěřitelně líbily surovost a folklor, na nichž Siri Pettersen svůj svět vystavěla. Bavila mě komplikovanost děje, jeho nepředvídatelnost a originalita. Navíc, tak svéráznou, inteligentní a vesměs úžasnou hlavní hrdinku, jakou je Hirka, by si zasloužila každá kniha, protože právě její postava celé dílo pozvedla o několik úrovní výš. Ódinovo dítě bylo po dlouhé době knihou, kde jsem fandila romantice, kde jsem se zadrženým dechem hltala každou kapitolu a na jejíž čtení jsem se celý den těšila.


@booksbyan: Lakomec

Ze všech knížek, co jsem v létě přečetla, považuju za nejlepší Lakomce od Molièra. Mile mě překvapil, jelikož jsem nečekala, že mě bude tak bavit. Jde o velmi čtivé a vtipné drama, které zůstává i přes své stáří aktuální. Nejvíc jsem si asi užila výborné dialogy, situační humor a zmatenost některých scén, kdy hra sklouzávala až k frašce.


@rozsypaneknihy: Kudy ke hvězdám

Je to krásný romantický příběh, plný nádherných myšlenek a putování divokou přírodou za svitu hvězd.


Úvodní foto: Pixabay

0 komentářů