S obálkami napříč světem #3

 

V třetím díle nepravidelné série o knižních obálkách zavítáme do vod young adult contemporary. Knížka, které se dnes budu věnovat, nepatří mezi novinky, nicméně je stále velmi oblíbená. A není se čemu divit. Za mě je to jedna z nejlepších ,,young adultovek" vůbec. Řeč je o knize Všechny malé zázraky.


Samotnou mě překvapilo, kolik hezkých obálek, které jsou jiné než původní edice, knížka má. Nicméně originál je originál. Mně osobně se líbí - je jednoduchý a vše spolu ladí. Všechny malé zázraky byly docela nedávno zfilmované a jak už to bývá, spolu s filmem vyšlo i nové vydání s filmovou obálkou. O svém vztahu k filmovým obálkám jsem psala již minule. Jednoduše se mi nelíbí.


Miluju modrou barvu a tyto tři obálky mě uchvátily na první pohled. Nejvíce mě asi zaujala verze z Vietnamu. Pozadí připomínající galaxii, detail ilustrovaných hlavních hrdinů a zajímavé písmo, přesně to je kombinace, která jistě upoutá nejednoho čtenáře. Švédská obálka mě naopak zaujala svým pojetím, kdy si hraje s vystřiženými a skládanými tvary. A do třetice Řecko, které sází na jednoduchost. Hlavním motivem jsou zde obrysy, nejspíše hlavních hrdinů. K obálce mám jedinou malou výtku a tou je zvolené písmo, jenž mi přijde málo výrazné, ovšem i tak se mi obálka knihy líbí.


Upřímně, rozdělit obálky nějakým způsobem od těch nejpovedenějších po ty méně povedené, bylo u Všech malých zázraků hodně obtížné. I těchto pět se mi líbí. Pracují s motivy fialky a ptáčka. Vyzdvihnout bych chtěla především německou verzi kombinující modrou a bílou barvu. Super nápad.


Já vás varovala, že dnes to bude pořádná obálková nálož. K těmto sedmi nemám moc co říci. Ne že by byly ošklivé, ale jednoduše mě nezaujaly.


Dostali jsme se k posledním třem. Naprostá většina verzí si mě získala nebo mi alespoň nijak nevadila, ovšem i tentokrát se našly takové, které mi přijdou slabší než ostatní. Jak už jsem psala výše, nejsem zastáncem fotek na obálkách, zvlášť pokud se fotografie hlavním hrdinům nepodobá. A ani tak moc nemusím příliš barevné kombinace, doplněné stejně hravým písmem. Nepřijde mi, že by se srbská obálka k atmosféře Všech malých zázraků hodila.

Jaký je váš názor? Co říkáte na různé verze vy a které byste zařadili mezi ty nejpovedenější?


Všechny obrázky obálek, tedy všechny fotografie kromě té úvodní, jsou z webu Goodreads.com.






0 komentářů