S obálkami napříč světem #4

 

S obálkami napříč světem

Čtvrtý díl této série, kterou máte rádi, jsem plánovala hodně dlouho. Před maturitou na něj ovšem nebyl čas, a tak vychází až nyní. Tentokrát se podíváme na retelling, který tak úplně retellingem není. Jedná se o fantasy inspirovanou slovanskou mytologií. Už víte, o které knížce mluvím?

Ve stínu Hvozdu

Ano, dnešní díl je věnován skvělému fantasy standalonu Ve stínu Hvozdu od Naomi Novik. Knihu jsem četla minulý rok a mohu jen a jen doporučit. Originální obálky patří mezi mé oblíbené. Líbí se mi, jak grafika pracuje s jednotlivými motivy a celkově se snaží co nejvíce přiblížit příběhu. Je z ní cítit pohádkový nádech, ale přitom si zachovává zdánlivou jednoduchost. Za mě jedny z nejpovedenějších obalů vůbec.

Ve stínu Hvozdu

Český design se od ostatních poměrně dost liší. Nepracuje s motivem bílé věže, kde se příběh odehrává, ale více zdůrazňuje slovanskou mytologii, která je pro autorku typická. Barevně vyvážená obálka od Hostu si zaslouží místo mezi těmi nejlepšími. Maďarská verze navozuje tajemnou atmosféru a z té ukrajinské je cítit pohádková atmosféra. Slovinská obálka mě také zaujala na první pohled. Sice z ní není vysloveně cítit ta temná fantasy, jelikož je taková jemná, ale i přesto se mi moc líbí.

Ve stínu Hvozdu

Obálky v tomto „bloku“ mě bohužel nijak nezaujaly. Jsem ráda, že se alespoň drží ústředních motivů knihy, byť je u asijských zemí vidět vliv tamní kultury. Kdyby ležely na pultech, všimly byste si jich?

Ve stínu Hvozdu

Jak čínská, tak německá verze sázejí na jakousi fotomontáž lesu. Obecně se mi takové obálky nelíbí. Na trhu se podobných najdou desítky, čímž dochází k tomu, že kniha zapadne mezi jinými. Použití fotografií je za mě vždycky dost riskantní. Buď se to povede, nebo je z toho úplná katastrofa. A znám jen málo knížek, které by měly povedenou „fotografickou“ obálku. 


Poslední dvě obálky jsem bohužel nenašla ve větší velikosti. Nicméně, ani z jedné není cítit atmosféra či malý náznak příběhu. Kdybych je nevyhledala, nikdy bych neřekla, že půjde právě o knihu Ve stínu Hvozdu.

Která verze se nejvíce líbí vám? 

Všechny obrázky obálek, tedy všechny fotografie kromě té úvodní, jsou z webu Goodreads.com.

















0 komentářů