S obálkami napříč světem #2


Minulý díl s Jiskrou v popelu se vám líbil, a tak se dneska podíváme na další knížku. Tentokrát zabrouzdáme do vod romantických. Řekla bych, že hrdinka dnešního článku je už stálicí YA slaďáren. Dnes se totiž podíváme na trilogii Drahokamy, respektive na první díl - Rudá jako rubín.


Prvně opět originál. Spousta zahraničních vydání má obálku stejnou jako původní německá verze. Je jednoduchá, nádechem vystihuje příběh a jeho romantickou atmosféru a já jsem ráda, že ji má i česká verze. S filmem pak přišel i další ,,kabátek" Rudé jako rubín. Já osobně filmové obálky moc nemusím, ale chápu, že se někomu můžou líbit. 


Následující dvě verze - švédská a vietnamská - si svým způsobem vzaly něco z originálu, ale zároveň jsou úplně jiné. Švédská je hodně jednoduchá, kombinuje jen dvě barvy, avšak jemné ornamenty mají své kouzlo. Vietnamská obálka je oproti tomu komplikovanější. Líbí se mi motiv přesýpacích hodin i barevnost. Obě dvě mají něco do sebe.


Velká část zahraničních obálek lišících se od originálu pak sází na motiv dívky a siluety Londýna. Posuďte sami. Verze z Bulharska, Dánska, Norska nebo třeba Velké Británie jsou si velmi podobné. Nemohu říci, že by se k příběhu nehodily, ale spíše se sama sebe ptám: Zaujaly by mě?


Stejnou otázku si kladu i u těchto obálek. Nejsou vyloženě špatné, ale ani mě ničím nezaujaly. Zvlášť pak polská a čínská obálka je taková...jak to jen říci...,,obyčejná"? Spousta jiných knih má podobný vzhled a jen těžko bych si Rudé jako rubín všimla.


Italská a srbská verze se dle mého moc k příběhu nehodí. Čekala bych od nich spíše nějakou temnou a strašidelnou knížku, zatímco Drahokamy jsou jedna velká romantika.


A na závěr jsem si nechala obálku z Japonska, která se jen těžko ,,hodnotí". Je totiž kreslená ve stylu mangy. Co na ni říkáte vy?

Všechny obrázky obálek jsou z webu goodreads.com.

2 komentářů

  1. zaujala mě ta Vietnamská verze (teda po té naší/originální, ta vede přede všemi), jinak bych asi o knize moc neuvažovala, brát je podle obálky :(

    OdpovědětVymazat
  2. Som rada, že slovenská verzia rovnako ako česká sa držia originálu. Filmové obálky tiež veľmi nemusím :-) Inak vietnamská je krásna :-)

    OdpovědětVymazat